پیام سپاهان
پیکر مطهر 12 شهید در اصفهان تشییع شد
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 8:38:53 PM
ایرنا - فرهنگی
سپاهان نیوز - اصفهان- پیکر مطهر 10 شهید گمنام، یک شهید شناسایی شده سال های دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم، همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س)، در اصفهان تشییع شد.
به گزارش ایرنا، پیکر شهید حمزه نعمتی و 10 شهید گمنام از شهدای تازه تفحص شده سال های دفاع مقدس و همچنین پیکر شهید محمدعلی سلطانی از شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون، عصر دوشنبه از میدان فیض اصفهان تا گلستان شهدای این شهر تشییع شد.
استاد حوزه علمیه اصفهان در این مراسم گفت: عشق به شهادت، مهمترین نتیجه مجالس مذهبی در ایام فاطمیه، محرم، صفر و اربعین است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی گرجی افزود: شهدا در انجام کارهای خود فوق‌العاده بودند و میادین عملیات دوران دفاع مقدس معطر به نماز شب و مناجات رزمندگان و شهدا بود.
وی با بیان اینکه شهدا همواره به پشتیبانی از ولایت‌ فقیه تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر، دشمن به خط اول و مقدم جبهه ما حمله کرد .
استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم حرمت ولایت شکسته شود، تأکید کرد: وحدت کلمه، انقلاب ما را پیروز کرد، اختلاف سم مهلکی است، لذا نباید اجازه دهیم دشمن راه نفوذی به کشور و اندیشه ما پیدا کند.
وی با بیان اینکه باید آرمان‌های شهدا را ادامه دهیم، خطاب به جوانان گفت: در همه امور خود مراقب حق الناس و حقوق بیت المال باشید.
حجت‌الاسلام گرجی، شهدای مدافع حرم را به عنوان نمادی از هویت اصیل کشور بیان کرد و گفت: دست‌هایی در حال تلاش است تا کسی نامی از شهدای مدافع حرم حتی در منبرها به میان نیاورد.
از مجموع 35 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس و سه شهید مدافع حرم فاطمیون، امروز پیکر 23 شهید در دیگر شهرستان های استان و پیکر 12 شهید در شهر اصفهان تشییع شد.
از مجموع 35 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، هویت پنج شهید از طریق آزمایشات DNA شناسایی شده و 30 شهید دیگر گمنام هستند.
پیکر یک شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس به نام پرویز بانی زاده که سال 1361 مفقود شده بود، اکنون پس از 35 سال به کشور و شهر خود بازگشته است.
پیکر 2 شهید مدافع حرم از لشگر فاطمیون به نام های محمدعلی سلطانی و شعبان محمدی نیز در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.
گ 7134 / 7150 /6027

http://www.sepahannews.ir/fa/News/22349/پیکر-مطهر-12-شهید-در-اصفهان-تشییع-شد
بستن   چاپ