پیام سپاهان
ادامه محدودیت‌های مرتبط با آلاینده‌ها در اصفهان؛ آمبولانس‌ها در چهاراه‌های اصلی مستقر می‌شوند
چهارشنبه 24 دي 1399 - 22:43:32
پیام سپاهان - گروه استان‌ها-مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از استمرار پایداری هوا و تداوم آلاینده‌ها در دو روز آینده خبر داد و گفت: به علت افت دما، ابرناکی، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش میدان دید محدودیت‌های مرتبط با فعالیت منابع آلاینده ادامه دارد. - اخبار استانها -
منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان ، با اشاره به تداوم آلودگی در اصفهان اظهار داشت: به علت استمرار پایداری هوا، کاهش دما، ابرناکی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش میدان دید به ویژه در روز پنج‌شنبه و جمعه پیش بینی می‌شود.
وی افزود: ادامه اعمال محدودیت‌های مرتبط با فعالیت منابع ثابت و متحرک آلاینده از جمله صنایع و معادن، عدم فعالیت کوره‌های تولید گچ و آجر، کاهش فعالیت صنایع آلاینده، ممنوعیت تردد خودروها، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌های دودزا و فاقد معاینه فنی و عدم انجام عملیات عمرانی، فعالیت‌های معدنی، خاکبرداری، سوزاندن ضایعات و هرگونه فعالیتی که منجر به تشدید آلاینده‌ها خواهد شد در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان توصیه جدی به عموم مردم گفت: شهروندان باید از سفرهای غیرضروری شهری پرهیز کنند و همچنین استفاده از خودروهای شخصی را به حداقل برسانند و استفاده از ماسک، عدم فعالیت‌های بدنی در فضاهای باز و رعایت الگوی مصارف گاز را در نظر داشته باشند.
وی ادامه داد: شهروندان هرگونه اخبار مرتبط با تخلف‌های مرتبط با آلودگی هوا را به تلفن 137 شهرداری و 190 بهداشت واداره محیط زیست در میان بگذارند.
شیشه‌فروش تصریح کرد: از آنجایی که تعداد بسیاری از ادارات مانند شرکت‌های آب، برق، گاز و ..پنج‌شنبه‌ها تعطیل هستند نیازی به اجرای تاخیر یک ساعته در آغاز فعالیت ادارات وجود ندارد.
دلیل آلودگی هوا از زبان رئیس فراکسیون محیط زیست مجلسبرخی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا قابلیت اندازه‌گیری ذرات کمتر از 2.5 میکرون را ندارند!آلودگی هوا 5 تا 10 درصد مراجعان اورژانس اصفهان را افزایش داد وی با اشاره به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، اظهار داشت: به تدریج از روز شنبه شاهد کاهش غلظت انباشت آلاینده‌ها خواهیم بود و شرایط بحران برطرف خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: هوای اصفهان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ناسالم برای عموم است، بنابرایین شهروندان باید از حضور و تردد در سطح شهر خودداری کنند.
وی افزود: از امروز عصر شاهد پدیده ابرناکی هستیم و با وجود ابرناکی کاهش میدان دید بسیار بیشتر خواهد بود و غلظت آلاینده‌ها به شدت نمایان است.
شیشه‌فروش ادامه داد: سازمان محیط زیست استان اصفهان در 10 روز اخیر 54 بخش صنعتی، کوره‌ها، بازیافتی‌های غیر مجاز، سنگ‌شکنی و واحدهای آلاینده را پلمپ و 626 مورد اخطار و 183 مورد اخطار پیگیری قضایی داده است.
وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار پایش توسط سازمان محیط زیست استان انجام شده، گفت: پایش از منابع ثابت روزانه و شبانه در حال انجام است و به شدت با متخلفان برخورد می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: از امروز عصر تا فردا در چهارراه‌های اصلی کلانشهر اصفهان آمبولانس‌های فوریت‌های پزشکی برای خدمت به شهروندان مستقر خواهند بود.
انتهای پیام/166/ش

http://www.sepahannews.ir/fa/News/222979/ادامه-محدودیت‌های-مرتبط-با-آلاینده‌ها-در-اصفهان؛-آمبولانس‌ها-در-چهاراه‌های-اصلی-مستقر-می‌شوند
بستن   چاپ