پیام سپاهان
تمدید محدودیت فعالیت منابع ثابت و متحرک آلاینده هوای اصفهان
چهارشنبه 24 دي 1399 - 22:43:27
پیام سپاهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تمدید محدودیت فعالیت منابع ثابت و متحرک آلاینده هوای این کلانشهر خبر داد.
منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به ادامه شرایط پایداری هوا، کاهش دما و ابرناکی، انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش میدان دید روزهای پنجشنبه و جمعه محدودیت‌های مرتبط با فعالیت منابع ثابت و متحرک آلاینده از جمله صنایع، معادن و کوره‌های تولید آجر و گچ و خودروها به منظور کاهش انتشار آلودگی تمدید می‌شود؛ همچنین هرگونه عملیات عمرانی، خاکبرداری و سوزاندن ضایعات کشاورزی ممنوع است.
وی با تاکید بر ضرورت کاهش ترددهای غیرضروری و استفاده نکردن از خودروهای شخصی، افزود: عموم شهروندان و به ویژه گروه‌های حساس از جمله سالمندان، کودکان کمتر از 14 سال، زنان باردار و بیماران قلبی و تنفسی توصیه می‌شود که از تردد و هرگونه فعالیت بدنی در فضای باز خودداری کرده و ضمن رعایت الگوی مصارف گاز و برق، تخلفات مرتبط با آلودگی هوا را با شماره گیری 137 شهرداری و 190 بهداشت و اداره محیط زیست اطلاع دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک در شرایط کرونا و آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: بر پایه پیش‌بینی هواشناسی استان از روز شنبه با فعالیت موج ناپایدار به تدریج از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود.
کد خبر 468430

http://www.sepahannews.ir/fa/News/222978/تمدید-محدودیت-فعالیت-منابع-ثابت-و-متحرک-آلاینده-هوای-اصفهان
بستن   چاپ