پیام سپاهان
امام جمعه کاشان: ماندگاری آثار مکتوب در گرو مرکز ثقل ارزشمند است
چهارشنبه 24 دي 1399 - 22:14:15
پیام سپاهان - کاشان - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: آثار مکتوب در صورتی ماندگار و جاودانه می‌شود که متکی به مرکز ثقل ارزشمند باشد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عصر چهارشنبه در نخستین نشست کتابخوان شهرستان کاشان افزود: آثاری که ریشه در قرآن، اهل بیت (ع) و روایت‌ها دارد برای همیشه در ذهن مردم باقی می ماند.
وی با بیان اینکه صرف بخشی از عمر به حیات مکتوب توفیقی ستونی است، خاطر نشان کرد: پایان عمر نویسنده یادآور افکار او و معرفی بخشی از شخصیت صاحب اثر است.
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان نیز با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ کتابخوانی گفت: نشست کتابخوان، شیوه‌ای تبلیغی و ترویجی برای معرفی کتاب‌های خوب در دستگاه‌ها و نهادها است.
زینب سادات واسعی افزود: در این طرح به کمک و میزبانی دستگاه‌های اداری، کتاب‌ها و به سلیقه کارمندان انتخاب و معرفی می‌شوند.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه و درونی شدن مطالعه و بهبود در نگرش، کیفیت و سبک زندگی علوی بین کارمندان است.
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان اظهار داشت: به دنبال انتخاب این شهرستان به عنوان نخستین پایتخت نهج البلاغه کشور، طرح نشست کتابخوان از سوی این این ادره در ابعاد مختلف زندگی، سیره و کرامت‌های امام علی (ع) اجرا می‌شود.
واسعی با اشاره به وجود بیش از 500 عنوان کتاب در حوزه نهج البلاغه در کتابخانه‌های کاشان خاطر نشان کرد: طرح نشست کتابخوان قابلیت‌های زیادی دارد و برای مثال درصورت بحرانی شدن شرایط کرونا به طور مجازی اجرا می‌شود.
همچنین رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: طرح نشست کتابخوان ادبی می‌تواند نخستین گام در حوزه مکتوب برای نخستین پایتخت نهج‌البلاغه ایران با ثمره‌های ارزشمند باشد.
میثم نمکی ابراز امیدواری کرد که مطابق با اجرای این طرح باشگاه یا کانون نویسندگان ادبی کاشان نیز راه‌اندازی شود.
در این نشست از 2 جلد کتاب با عنوان های اصول اخلاق اداری در نهج‌البلاغه و بوستان کوثر رونمایی شد.
شهرستان کاشان 15 کتابخانه نهادی و سه کتابخانه مشارکتی با افزون بر 350 هزار نسخه کتاب و نزدیک به 17 هزار نفر عضو دارد.
برچسب‌ها
نهاد کتابخانه های عمومی کشور کاشان کتابخوانی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/222912/امام-جمعه-کاشان--ماندگاری-آثار-مکتوب-در-گرو-مرکز-ثقل-ارزشمند-است
بستن   چاپ