پیام سپاهان
رئیس سازمان بسیج کارگری در نشست با تشکلهای کارگری هرمزگان:
تشکلهای کارگری و کارفرمایی به عنوان بازوی مشورتی هستند
چهارشنبه 24 دي 1399 - 13:55:17
وزارت رفاه
پیام سپاهان - رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور از تشکلات کارگری و کارفرمایی به عنوان بازوی مشورتی نظام نام برد و بر رفع مشکلات و دغدغه های آنها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان "علی حسین رعیتی فرد" در نشست با تشکلهای کارگری و کارفرمایی هرمزگان با بیان اینکه انجمن ها و تشکلات بهترین بستر برای رشد مردم سالاری هستند، خواستار تعامل و هم افزایی بین مراکز تولیدی شد.
وی با بیان اینکه کارگران به عنوان مبازران خط مقدم جنگ اقتصادی بیشترین نقش را در افزایش تولید ملی دارند ودر تمامی شرایط همواره یاریگر نظام هستند، اظهارکرد: حضور مدیران تولید مرتبط و تشکل های کارگری در هیات های اندیشه ورز بسیج سبب رفع برخی مشکلات احتمالی می شود.
رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور در ادامه اظهارداشت: در سازمان بسیج کارگری علاوه بر پیگیری مطالبات کارگری، کمک به رفع موانع تولید و تسهیلگری را برای جلوگیری از رکود و تعطیلی کارگاهها را دنبال می کنیم.
وی گفت: حمایت از کارگر و تولید ایرانی فرصتی برای تولید محصول باکیفیت است و بسیج همواره این امر مهم را مد نظر دارد و خود را موظف به پشتیبانی و حمایت از تولید می‌داند و در این راستا تلاش خود را رفع موانع پیش روی تولید بکار گرفته است.
رعیتی فرد اظهارکرد: در شرایط کنونی اقتصاد و با توجه به تحریم‌ها، تولیدکنندگان باید فرصت را مغتنم شمرده و با تولید و عرضه محصولات با کیفیت در داخل علاوه بر تامین نیاز کشور نسبت به جذب بازارهای خارجی هم اقدام کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این نشست گفت: بسیج بعنوان نیروی جهادی همراه با دولت برای پیشبرد اهداف در جنگ اقتصادی همواره تلاش می کند.
هادی ابراهیمی افزود: تشکلات کارگری را به عنوان اصل مهم سه جانبه گرایی در کنار خود می دانیم و سایر دستگاه ها نیز انجمن ها را بعنوان همراه خود بدانند.
وی با بیان اینکه آنچه در مجموعه وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی قابل واگذاری به تشکلها و انجمن ها بوده، انجام شده، اظهارکرد: از دستگاهها و بخش های دولتی انتظار می رود بخشی از وظایف و کارهای خود را به تشکلات واگذار کنند و این اعتماد را داشته باشند که تشکلها می توانند همراه و یاریگر باشند.
وی با اشاره به فعالیت 275 تشکل کارگری و کارفرمایی و عضویت بیش از 34 هزار عضو در استان گفت: تعامل شرکای اجتماعی دولت یعنی تشکلات کارگری و کارفرمایی موجب امنیت شغلی، رونق تولیدات داخلی و بهبود فضای کسب و کار است که این اداره کل همکاری های لازم را با تشکلات کارگری و کارفرمایی دارد.
وی گفت: سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور با توجه به شناخت جامعی که از فضای کارخانه‌ها دارند همواره تمام تلاش خود را برای جهش تولید در شرایط فعلی که شیوع کرونا اقتصاد مردم را با مشکل رو به رو کرده ، انجام می دهند.
در این نشست، تشکل های کارگری و کافرمایی مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند که در خصوص رفع برخی از این مشکلات پیشنهاداتی ارائه شد.
در پایان این نشست از کتاب زندگینامه 76 شهید جامعه کارگری هرمزگان با عنوان" ره یافتگان وصال " رونمایی شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/222677/تشکلهای-کارگری-و-کارفرمایی-به-عنوان-بازوی-مشورتی-هستند
بستن   چاپ