پیام سپاهان
فریدون مجلسی: القاعده را آمریکا به وجود آورد
چهارشنبه 24 دي 1399 - 01:08:51
پیام سپاهان - پایگاه خبری جماران: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه دولت ترامپ که در روزهای پایانی کار خود به سر می برد، ساعاتی قبل در توئیتی مدعی شد که ایران در عملیات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 نقش داشته و به سران القاعده کمک لجستیکی کرده است.
در همین رابطه، یک دیپلمات پیشین گفت: این نوع ادعاها دور از ذهن است. برای اینکه می دانیم به وجود آورنده القاعده در جنگ افغانستان خود آمریکا بود و رها کردن این گروه تروریستی به حال خود موجب شد که خشونت ورزی علیه آمریکایی ها ادامه پیدا کند.
به وجود آورنده القاعده در جنگ افغانستان آمریکا بود فریدون مجلسی در گفت و گو با خبرنگار جماران، با بیان اینکه ادعای اخیر مایک پمپئو دور از ذهن است، گفت: به وجود آورنده القاعده در جنگ افغانستان آمریکا بود و رها کردن این گروه تروریستی به حال خود موجب شد که خشونت ورزی علیه آنها ادامه یابد.
وی افزود: تا جایی که اطلاعات افشا شده نشان می دهد؛ عربستان از القاعده برای تشدید داعش کمک گرفت و با یاری ترکیه آنها را تجهیز کرد و به موصل و سوریه فرستاد. هدف اعلام شده آنها نیز دشمنی با شیعیان بود و تعداد زیادی از انسان ها را به همین منظور سر بریدند.
عده ای با تحرکات خود نفت بر روی آتش ایجاد شده می ریزند این دیپلمات پیشین ادامه داد: این اطلاعاتی است که ما از اخبار منتشر شده داریم؛ و باقی مسائل به حکومت ها مربوط است که موضع خود را روشن و موارد نادرست را تصحیح کنند. این نوع اظهارنظرها تحریک کننده است. در همان زمانی که انفجار الخُبر پیش آمد، آمریکایی ها آن را ناشی از نفوذ جمهوری اسلامی دانسته بودند. البته عربستان مانع از این شد که اقدامی علیه ایران صورت گیرد.
او بیان کرد: کمک به القاعده از سوی ایران بسیار دور از ذهن است و به نوعی بهانه جویی به نظر می رسد. اینکه دولت ترامپ پس از گذشت 4 سال از روی کار آمدنش چنین مسأله ای را مطرح می کند، بسیار مشکوک و خطرناک است. به ویژه اینکه در داخل کشور نیز عده ای با تحرکات خود نفت بر روی آتش ایجاد شده می ریزند و اقداماتی انجام می دهند که در همین روزهای آخر بهانه های کافی به دست آمریکا داده شود.
از قدرت ترامپ کاسته شده است مجلسی گفت: در داخل آمریکا نیز اف بی آی اعلام کرده که تحرکاتی در حال انجام است تا اعتراضاتی مسلحانه در حمایت از ترامپ شکل بگیرد. اینکه دولت ترامپ بخواهد همزمان با آن اعتراضات یک نقطه بحرانی دیگر هم در ایران ایجاد کند، از یک طرف بعید به نظر می رسد. به این دلیل که افتضاح حمله به کنگره در 6 ژانویه که با تحریک ترامپ صورت گرفت، نمایندگان و رجال آمریکایی را به تقبیح اقدامات او واداشت. حتی توئیتر و شبکه های اجتماعی نیز حساب و نام او را مسدود کرد. کار به جایی رسید که خودش هم مجبور شد بیانیه ای در تقبیح اقدامات صورت گرفته صادر کند.
این دیپلمات پیشین ایران اظهار کرد: می توان گفت که از قدرت ترامپ کاسته شده است. البته این نوع ادعاهای سنگین و عجیب و غریب در روزهای آخر هنوز هم خطرناک است چرا که ترامپ کارهای غیرمعقول زیادی انجام داده و برای ادامه قدرت یا ایجاد مشکل در مسیر بایدن دست به هر کاری می زند. به خصوص اینکه تهدیدهای اتمی از سوی عده ای در ایران در همین روزهای آخر می تواند بهانه ای تکمیلی به دست دولت ترامپ دهد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/222547/فریدون-مجلسی--القاعده-را-آمریکا-به-وجود-آورد
بستن   چاپ