پیام سپاهان
توزیع بدون محدودیت کالاهای اساسی در بازارهای منتخب اصفهان
سه شنبه 23 دي 1399 - 13:04:29
پیام سپاهان - اسماعیل نادری معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدت و تجارت استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: در حوزه عرضه کالاها، فر‌آیند توزیع از طریق سامانه «رهتاب » انجام می‌شود که عرضه به این شکل، بستگی به نوع کالا و روز توزیع دارد.
او افزود: وقتی فراوانی کالا‌ها با مشکل روبرو شود به‌گونه‌ای که نتوانیم تمامی واحد‌های صنفی و فروشگاه‌های بزرگ را به علت نبود تعادل بین عرضه و تقاضا پوشش بدهیم، تا زمانی که عرضه و تقاضا دوباره توازن پیدا کنند توزیع‌کننده‌ها را به واحد‌های بزرگ منتخب و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحد‌های تعاونی مصرف‌کنندگان محدود می‌کنیم.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدت و تجارت استان اصفهان اظهار کرد: قیمت یکسری از کالا‌ها مصوب شده است، مانند روغن که باید صرفاً با قیمت درج شده روی کالا در سراسر کشور به فروش برسد. وقتی کالا در عرضه و تقاضا توازن داشته باشد، صرفاً شکایت‌هایی که به ما گزارش می‌شوند بررسی و بازرسی میدانی انجام می‌شود.
نادری بیان کرد: ما به صورت مستمر بازار‌ها را از نظر قیمت و فراوانی رصد می‌کنیم، اما اگر کالا‌های اساسی در غیر از واحد‌های عرضه ما و با قیمت بالاتر از حد مصوب شده باشد، از نظر ما گران‌فروشی محسوب می‌شود اما سعی می‌کنیم این گونه کالا‌ها را در جایی عرضه کنیم که نظارت بیشتری به آن‌ها داشته باشیم.
او تصریح کرد: محدودیت‌هایی برای بعضی از کالا‌ها به‌وجود می‌آید، بنابراین ما موظف به تنظیم و تامین بازار هستیم. مثلاً در هفته‌های گذشته تقاضای تخم مرغ افزایش پیدا کرده بود، ما عرضه را افزایش دادیم تا توازن به دست بیاید. یا کالایی مانند شکر که آن را به صورت فله‌ای به واحد‌های بسته‌بندی تحویل می‌دهیم و در بسته‌های یک و 3 کیلوگرمی در بازار‌ها و فروشگاه‌های منتخب توزیع می‌شود.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدت و تجارت استان اصفهان با اشاره به مشکلات احتمالی در توزیع، بیان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای و منتخب در استان، تاکنون با هیچ محدودیتی در توزیع کالا‌های اساسی مواجه نبوده‌اند و تمام تلاش ما این است که فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای و تعاونی‌های‌کارکنان را تأمین کنیم تا بخش اعظمی از تقاضای مردم را پاسخ بدهیم.
انتهای پیام/م

http://www.sepahannews.ir/fa/News/222293/توزیع-بدون-محدودیت-کالاهای-اساسی-در-بازارهای-منتخب-اصفهان
بستن   چاپ