پیام سپاهان
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان مطرح کرد؛
ضرورت انتقال پایانه امیرکبیر با هدف کاهش آلودگی هوای اصفهان
يکشنبه 21 دي 1399 - 10:52:01
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: انتقال پایانه امیرکبیر اصفهان به عنوان یکی از کانون های آلودگی هوای شهر اصفهان ضروری است.

مهدی خضری در نشست هم اندیشی انتقال پایانه امیرکبیر که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان و سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد، با بیان اینکه روزانه حدود 4 هزار خودرو سنگین در محدوده پایانه امیرکبیر تردد می کنند، اظهار کرد: ساماندهی این خودروها و مشاغل وابسته ای که در این محدوده ایجاد شده در فضایی خارج از شهر ضروری است.
وی خواستار همکاری و همدلی تمام دستگاه های ذی ربط برای انجام این کار شد و افزود: خروج پایانه امیرکبیر از محل فعلی قطعا به کیفیت و امنیت تردد کاربران کمک خواهد کرد و علاوه بر مباحث زیست محیطی، انتقال این پایانه به خارج از شهر تردد ناوگان سنگین در مسیرهای تردد خودروهای سواری را به شدت کاهش و امنیت تردد کاربران را ارتقا می دهد.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان از اعلام آمادگی برای تغییر وضعیت پایانه های مسافربری شهر اصفهان خبر داد و گفت: حجم بالای تردد اتوبوس های مسافربری و همچنین ترافیکی که ایجاد می کنند، نیازمند ساماندهی است.
تسریع در انتقال پایانه امیرکبیر به خارج از شهر اصفهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز بر تسریع انتقال پایانه امیرکبیر اصفهان تاکید کرد و گفت: آلودگی هوا در کلان شهر اصفهان و شهرهای بزرگ استان شرایط ویژه ای را ایجاد کرده است.
منصور شیشه فروش با بیان اینکه ماندگاری آلودگی در کلان شهر اصفهان در سال جاری به نسبت سال های گذشته کم سابقه است، اضافه کرد: در جلسات مدیریت بحران استان راهکارهای مختلفی برای کاهش آلایندگی ها ازجمله تعطیلی ادارات و بانک ها، طرح زوج و فرد خودروها و ... اتخاذ شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یکی از راهکارهای اساسی برای کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ را شناسایی کانون های آلایندگی و اخذ تصمیمات مناسب برای رفع این کانون ها دانست و گفت: پایانه امیرکبیر اصفهان و مشاغلی که در کنار این پایانه ایجاد شده اند باعث تردد حجم زیادی از ناوگان سنگین به کلان شهر اصفهان شده اند.
شیشه فروش ادامه داد: در جلساتی که در استانداری اصفهان برای مباحث مرتبط با آلودگی هوای شهر اصفهان برگزار شد وظایفی بر عهده دستگاههای مختلف از جمله اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان قرار گرفت.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پس از استماع نظارت تخصصی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان و بخش خصوصی موافقت این اداره کل را برای انتقال پایانه امیرکبیر اعلام و بر تسریع در جابه جایی این پایانه تاکید کرد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/221389/ضرورت-انتقال-پایانه-امیرکبیر-با-هدف-کاهش-آلودگی-هوای-اصفهان
بستن   چاپ