پیام سپاهان
تلف شدن نزدیک به 500 پرنده مهاجر بر اثر آنفلوآنزا پرندگان
جمعه 14 آذر 1399 - 01:40:43
پیام سپاهان - مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست از تلف شدن 438 قطعه پرنده مهاجر بر اثر آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان، خبر داد.

شهاب الدین منتظمی مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در سه استان مازندران، اردبیل و مرکزی، اظهار کرد: بر مبنای آخرین گزارش اعلام شده از سوی سازمان دامپزشکی، این بیماری تنها در این سه استان مشاهده و اکنون کنترل شده است.
او با اشاره به اینکه تمامی پرنده‌های تلف شده جمع آوری و سپس دفن بهداشتی شدند، گفت: در مجموع 438 قطعه پرنده مهاجر تلف شده است که 5 قطعه در اردبیل، 33 قطعه در فریدون کنار و 401 قطعه در تالاب میقان تلف شده اند و نمی‌توان گفت که تمامی این پرندگان بر اثر آنفلوآنزا از بین رفته اند.
مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه این موضوع کاملا تحت کنترل است، گفت: هیچ گزارشی از ورود آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان به سایر استان‌ها از جمله تهران نشده است و مردم باید هشدار‌ها و خبر‌های مربوطه را تنها از سازمان دامپزشکی پیگیری کنند.
او افزود: هر خبری به نقل از فرد دیگری به غیر از سازمان دامپزشکی اعلام شود، رسمیت نخواهد داشت.
منتظمی درباره آخرین وضعیت توله شیر کشف شده در استان کردستان، عنوان کرد: این توله شیر نیز در بیمارستان در حال گذراندن دوران نقاهتش و در حال بهبودی است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/207223/تلف-شدن-نزدیک-به-500-پرنده-مهاجر-بر-اثر-آنفلوآنزا-پرندگان
بستن   چاپ