پیام سپاهان
معلولین و نیازهای مادی و معنوی
جمعه 14 آذر 1399 - 01:40:29
پیام سپاهان - معلولین یکی از اقشار مهم جامعه با توانمندی های منحصر به فرد و البته نیازهای مادی و معنوی متعددی که در برخی از آن ها پاسخ داده نشده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، بر اساس برخی از اطلاعات آمار مسئولان و نهادهای متولی جمعیتی، 10 تا 15 درصد از جمعیت کشور را معلولان پوشش می دهند که کشورمان صحبت از 10 میلیون نفر است که سه درصد آن ها دارای معلولیت های سخت و شدید هستند و بیش از یک میلیون نفر از گروه نیازمند این قشر از جامعه تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته اند.
سازمان بهزیستی بیشترین خدمات خود را به معلولان نیازمند ارائه می دهد و افرادی که دارای معلولیت کمتر و یا تمکن مالی دارند مراجعه محدودی نیز به این نهاد خواهند داشت.
فارغ از نوع و میزان نیازهای این قشر جامعه، باید به توانمندی های آن ها که گاها افراد سالم نیز چنین استعدادها و همت هایی را دارند، توجه شود و بر اساس قانون و احساس انسان دوستانه به این دسته از افراد برای حضور در جامعه و نقش آفرینی کمک شود.
نیازهای محبتی، توجه ویژه به آن ها و همگرایی و همدلی همه اقشار با افراد معلول باعث روحیه امیدواری آنان می شود که باید فراتر از یک ارگان دولتی مثل بهزیستی به نیازهای معلولان و نقش آن ها توجه شود.
تسهیل شرایط برای حضور آنان در رویدادها، فعالیت ها، رفت و آمدآسان به مراکز اداری، خدماتی و مساجد از جمله اقداماتی است که باید صورت بگیرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/207221/معلولین-و-نیازهای-مادی-و-معنوی
بستن   چاپ