پیام سپاهان
لیگ برتر فوتبال
دفاع، هماهنگی و تمرکز عامل ناکامی تیم‌های اصفهانی در هفته چهارم لیگ
پنجشنبه 13 آذر 1399 - 08:29:59
پیام سپاهان - اصفهان- رعایت نکردن اصول دفاعی، نبود تمرکز کافی، هماهنگی لازم و از دست دادن موقعیت‌های ساده گلزنی توسط بازیکنان تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان به اعتقاد کارشناسان از عوامل ناکامی آنها در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال کشور بوده است.

به گزارش ایرنا، هفته چهارم لیگ برتر فوتبال کشور در حالی 2 روز گذشته سپری شد که تیم‌های اصفهانی در این رقابت‌ها فقط توانستند یک امتیاز کسب کنند که با توجه به جایگاه و سوابق این استان در لیگ برتر فوتبال کشور عملکرد ضعیفی بوده است.
تیم سپاهان اصفهان در حالی در ورزشگاه نقش جهان با نتیجه یک بر یک مقابل سایپا متوقف شد که فقط هفت دقیقه با پیروزی فاصله داشت ولی شاگردان محرم نویدکیا نتوانستند از تک گل خود دفاع کنند و در عین ناباوری گل تساوی را در دقیقه 83 دریافت کردند که این موضوع خود نیازمند بررسی بیشتر است.
با این حال علیرضا مرزبان در جمع خبرنگاران این نکته را یادآور شد که تیم ما در حال تغییر و تحول است و این تیمی که امروز مشاهده کردید سپاهان نیست و بازیکنان با همت و همدلی بالای خود در بازی‌های آینده نتیجه امروز را جبران خواهند کرد.
سپاهانی که هفته پیش در تبریز مقابل تراکتور سه امتیاز کسب کرد در هفته چهارم مقابل سایپا در نقش جهان فقط به کسب یک امتیاز اکتفا کرد تا چشم انتظار دیدارهای بعدی خود باشد.
دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب‌آهن نیز که از سه دیدار گذشته خود سه امتیاز کسب کرد در آبادان مقابل صنعت نفت بازی را واگذار کرد تا نخستین شکست رحمان رضایی با ذوب‌آهن در فصل جاری رقم بخورد.
در دقیقه 83 طالب ریکانی مانند بازی با شهرخودرو موفق شد برای صنعت نفت پنالتی بگیرد و خودش پشت توپ قرار گرفت. او بر خلاف جهت حرکت شهاب گردان موفق شد گل سه امتیازی دیگری به ثمر برساند و صنعت نفت را هفت امتیازی کند.
ذوبی ها نتواستند تا هفته چهارم بردی را کسب کنند و این عملکرد سبزپوشان را وارد بحران جدیدی خواهد کرد که نیازمند چاره اندیشی جدی است که باید زودتر مشکلات این تیم بررسی و مرتفع شود.
با این حال رعایت مسائل فنی و تاکتیکی توسط بازیکنان در زمین و عمل به دستور مربیان و هوشمندی بازیکنان می تواند در نتیجه گیری یک تیم ارزشمند و موثر و تاثیرگذار باشد.
حسین چرخابی کارشناس فوتبال در مورد عملکرد تیم‌های اصفهانی در هفته چهارم لیگ برتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم ذوب‌آهن شرایط زیاد خوبی ندارد و درست است داوری‌ها در فصل جاری به ضرر این تیم بود ولی این موضوع دلیل بر این نمی‌شود که نقاط ضعف را بررسی نکنیم.
وی اظهارداشت: ذوب‌آهن متاسفانه درچند فصل اخیر در فصل و نقل و انتقالات خوب عمل نکرد خیلی راحت بازیکن از دست می‌دهد و بازیکنان که می‌گیرد نمی‌توانند جانشینان خوبی باشند.
وی با اشاره به موقعیت گل خوردن ذوب‌آهن در دقیقه 83 بازی با صنعت نفت آبادان گفت: مدافعان ذوب‌آهن باید بدانند وقتی توپ در محوطه جریمه است و مهاجم سعی می کند بدن خودش را با توپ استتار کند عملکرد هوشمندانه‌ای داشته باشد که به پنالتی منجر نشود.
چرخابی عدم دقت لازم در عایت اصول دفاع انفرادی توسط مدافعان ذوب‌آهن را یکی از دلایل شکست این تیم برشمرد و افزود: مدافعان باید باهماهنگی و تمرکز لازم را در زمین داشته باشند تا بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند و با تلاش مهاجمان به پیروزی ختم شود.
وی با بیان اینکه رحمان رضایی تجربه مربیگری دارد و بازیکن بزرگی بود، افزود: ذوب‌آهن اگر به خودش نیاید مشکلات سال گذشته برایش تکرار می‌شود و باید خود را دریابد و اصولی عمل کند.
این کارشناس فوتبال در مورد بازی سپاهان و سایپا یادآور شد: سپاهان نیمه اول خیلی خوب بازی کرد و هیچ گونه اجازه خودنمایی به حریف نداد، گل زد و چندین موقعیت گل نیز از دست داد.
وی با بیان اینکه گل زدن شاخصه‌هایی می‌خواهد که متاسفانه برخی از بازیکنان ندارند، افزود: چیدمان سپاهان در نیمه نخست عالی بود وا کثر بازیکنان در خدمت تیم بودند و سپاهان بازیکن ضعیفی نداشت.
چرخابی تصریح کرد: در نیمه دوم برعکس شد و این تیم فوتبال سایپا بود که عملکرد بهتری داشت توانست با تعویض های طلایی و خوب خود گل خورده را جبران کند.
وی با بیان اینکه سپاهان بر اثر اشتباهات در یارگیری و دفاع منطقه ای در زمین خودش گل خورد افزود: عدم تمرکز لازم در یارگیری در ضربه کرنر و نبستن سه منطقه مهم دفاعی و اشتباهات فردی باعث تساوی سپاهان شد که باعث شد بازی به تساوی تمام شود و سایپا با کسب یک امتیاز اصفهان را ترک کند.
وی با بیان اینکه باید به تیم‌های اصفهانی زمان بیشتر داد افزود: هر چه از لیگ برتر می‌گذرد تیم‌ها کم کمک خودشان را نشان می‌دهند و نمایندگان اصفهان می‌توانند با رفع مشکلات و نقاط ضعف خود در لیگ برتر امسال پیشرفت خوبی از خود نشان دهند.
تیم سپاهان در هفته پنجم یکشنبه هفته آینده میهمان نفت مسجد سلیمان است و ذوب‌آهن در اصفهان از شهر خودرو مشهد پذیرایی می‌کند و هم اکنون تیم سپاهان با هفت امتیاز در رتبه ششم لیگ برتر فوتبال قرار دارد و ذوب‌آهن اصفهان با سه امتیاز یازدهم است.
برچسب‌ها
ذوب آهن تیم فوتبال سپاهان اصفهان
پروندهٔ خبری
رقابت های ورزشی در روزهای کرونایی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/206945/دفاع،-هماهنگی-و-تمرکز-عامل-ناکامی-تیم‌های-اصفهانی-در-هفته-چهارم-لیگ
بستن   چاپ