پیام سپاهان
926 مورد پایش دفن زباله در چهارمحال و بختیاری انجام شد
چهارشنبه 12 آذر 1399 - 12:19:47
پیام سپاهان - مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون 926 مورد پایش دفن زباله در استان انجام شده است، گفت:در این مدت یکهزار و 500 مورد پایش از واحدهای صنعتی استان انجام شد.

شهرام احمدی روز چهارشنبه مناسبت هفته خاک که امسال با شعار "خاک را زنده نگهداریم و محیط زیست را حفظ کنیم"است، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته نیز یکهزار و 500 مورد پایش از محل دفن زباله در سطح استان انجام شد.
به گفته وی، پسماندها، به خصوص پسماندهای عفونی و بیمارستانی به عنوان یک آلاینده برای خاک است که باید برای کاهش آلایندگی آنها بر نحوه دفن اصولی آن نظارت و پایش انجام شود.
وی اظهار داشت: امسال 144 شهرداری و دهیاری در خصوص دفن غیر اصولی زباله در استان اخطار دریافت کردند و همچنین 75 پرونده تخلف برای آنها تشکیل شد.
احمدی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و افزایش استفاده از ماسک و دستکش در بین مردم گفت: ماسک‌ها و دستکش‌ها نیز جز زباله‌های عفونی هستند و باید برای دفن بهداشتی آنها از سوی مردم و همچنین مسئولان در حوزه سلامت نظارت بیشتر انجام شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: برای دفن زباله‌ها، باید از حفر ترانشه دفن زباله استفاده شود و در نهایت آهک بر روی زباله‌ها ریخته شود.
وی اظهار داشت: قرار دادن سطل زباله مخصوص دستکش و ماسک در ادارات و همچنین مناطق پر تردد شهر، قرار دادن دستکش و ماسک توسط افراد در داخل یک نایلون و بستن درب نایلون از جمله موارد بهداشتی است که باید رعایت شود.
احمدی به نظارت بیشتر مسئولان فعال در حوزه پسماند بر فعالیت زباله گردها و دوره گردها تاکید کرد و گفت: بخشنامه‌ای در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا برای استاندار، فرماندان، شهرداران و دهیاران برای جلوگیری از فعالیت زباله گردها ارسال شد.
به گفته وی، در این مدت نزدیک به 60 اخطار در حوزه آلایندگی هوا و خاک به واحدهای صنعتی استان ارائه شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: افزایش پایش صنایع آلاینده خاک، افزایش تعامل با مراجع قانونی مانند مرکز بهداشت و مراجع قضایی در زمینه برخورد با متخلفان، اطلاع‌رسانی در زمینه حفظ و حراست از خاک و تهیه فیلم و موشن‌گرافی در حوزه خاک از برنامه‌های این هفته در استان است.
به گزارش ایرنا ،روزانه بیش از 750 تن زباله در استان تولید می‌شود.
17 آذرماه به عنوان روز جهانی خاک نامگذاری شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/206622/926-مورد-پایش-دفن-زباله-در-چهارمحال-و-بختیاری-انجام-شد
بستن   چاپ