پیام سپاهان
اجرای صدها پروژه عمرانی با تهیه بیش از 310 طرح در اصفهان
سه شنبه 11 آذر 1399 - 18:02:01
پیام سپاهان - مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان گفت: بستر لازم برای اجرای صدها پروژه عمرانی با تهیه بیش از 310 طرح در هشت ماهه نخست سال‌جاری ایجاد شده است.
سعید کورنگ بهشتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به دنبال طراحی صدها پروژه بزرگ و کوچک در طی سال گذشته و در پی آن، اجرای طرح‌های بزرگی همچون تقاطع‌های آفتاب و شهید سردار سلیمانی و همچنین بخش‌های شرقی رینگ حفاظتی، امسال نیز علیرغم مشکلات و محدودیت‌های ناشی از شیوع گسترده بیماری کرونا، ضمن رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و تشکیل اکثر قریب به اتفاق جلسات و کمیته‌های فنی به طور مجازی و به صورت مستمر، در طول هشت ماه نخست سال، جمعاً بیش از 310 طرح عمرانی تکمیل، بازنگری و ابلاغ شد در شرایطی که در دوره‌های مشابه سال‌های 98 و 97 به ترتیب 230 و 110 طرح تهیه شده بود و افزایش چشمگیر به طور سالیانه حاصل شده است.
وی تصریح کرد: در بین طرح‌های تهیه شده، 62 درصد مربوط به پروژه‌ها حمل و نقل و ترافیک، 18 درصد پروژه‌های خدمات شهری، 12 درصد پروژه‌های فرهنگی و ورزشی و مابقی مربوط به سایر حوزه‌های شهری بوده است.
مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان ادامه داد: تعداد 44 طرح خیابان‌سازی به طول کل 25 کیلومتر ازجمله خیابان‌های ادامه توحید، خیابان نظام سپاهان شهر، خیابان نظر میانی، گذر هوانس، خیابان‌های شهید رضازاده، قائم مقام، کار و کارگر، امیرکبیر، بهشت، معرفت، باند شرقی بلوار ارغوانیه، کندرو های بزرگراه شهید چمران، کوهانستان و چندین گذر دیگر از جمله خیابان‌های طراحی شده در مناطق سه، پنج، هفت، 9، 12، 14 و 15 است.
وی با بیان اینکه طرح‌های پیاده روسازی تهیه شده نیز بالغ بر 49 طرح به طول حدود 170 کیلومتر برای مناطق مختلف تکمیل و ابلاغ شده است، گفت: در پروژه‌های خدمات شهری شش دستگاه سرویس بهداشتی در نقاط مختلف شهر، چهار واحد ایستگاه آتش‌نشانی در مناطق یک، هشت، 14 و ناژوان و 13 طرح پارک‌سازی در مناطق چهار، شش، هشت، 12 و 14 تهیه و ابلاغ شده است.
کورنگ بهشتی خاطرنشان کرد: از جمله پارک‌های طراحی شده می‌توان به پارک حکمت، باغ گله، پارک صخره‌ای پرتمان، پارک زاینده رود و پارک حاشیه بزرگراه شهید ردانی‌پور اشاره کرد.
وی افزود: تعداد 49 تقاطع همسطح و غیر همسطح نیز طراحی شده که طرح‌های ورودی میدان مرکزی میوه و تره بار، دسترسی نمایشگاه بین‌المللی، تعریض پل زندان، تعریض پل شهید ستاری، تقاطع ورودی شهرک شهید کشوری، تقاطع شهید آیت الله غفاری، تقاطع فرزانگان – بعثت، میدان حج، تقاطع 22 بهمن – علامه امینی، تقاطع قهجاورستان و ده‌ها مورد دیگر را شامل می‌شود.
مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای بهبود وضعیت فضای سبز شهر نیز تعداد 18 پروژه آبرسانی شامل خطوط انتقال و مخازن ذخیره آب برای مناطق دو، سه، چهار، پنج، 9، 10، 12، 14 و 15 طراحی و ابلاغ شده است.
وی اظهار کرد: در مجموع با این روند و بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده، امیدواریم تا پایان سال تعداد طرح‌های تکمیلی بالغ بر 450 طرح ابلاغ شد که در تاریخ تشکیل سازمان و اداره کل طراحی بی‌سابقه خواهد بود.
کد خبر 458852
منبع: ایمنا

http://www.sepahannews.ir/fa/News/206328/اجرای-صدها-پروژه-عمرانی-با-تهیه-بیش-از-310-طرح-در-اصفهان
بستن   چاپ