پیام سپاهان
مستند زندگی مرحوم یاوری در اصفهان ساخته می‌شود
سه شنبه 11 آذر 1399 - 14:33:48
پیام سپاهان - اصفهان- معاون توسعه ورزش اداره‌ کل ورزش و جوانان اصفهان از ساخت مستند زندگی مرحوم محمود یاوری از قدیمی‌ترین پیشکسوتان فوتبال ایران و سرمربی اسبق تیم ملی ایران خبر داد.

حسین زیبایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از ساخت این مستند را پاسداشت نام این مربی فقید اصفهانی و کمک به معرفی هرچه بهتر او برشمرد و اظهارداشت: قرار است مستند پس از ساخت از طریق تلویزیون پخش شود که در این راستا با صدا و سیما رایزنی‌های لازم انجام گرفت.
وی اضافه کرد: مستند زندگی زنده یاد یاوری در 2 قسمت ساخته خواهد شد و هر یک حدود 50 دقیقه است.
معاون توسعه ورزش اداره‌ کل ورزش و جوانان اصفهان افزود: برای ساخت مستند از یک تهیه کننده اصفهانی بهره خواهیم گرفت تا اقدامات لازم و مراحل بعدی در این ارتباط صورت پذیرد.
زیبایی با اشاره به همکاری خانواده شادروان یاوری برای ساخت مستند خاطرنشان کرد: قرار شده اعضای خانواده این مربی فقید اطلاعات لازم را در اختیار تهیه کننده قرار دهند تا ساخت یک اثر ماندگار و ارزشمند را شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه ارج نهادن به مقام پیشکسوتان و بزرگان ورزش امری ضروری و با اهمیت است، گفت: مرحوم یاوری زحمات زیادی برای فوتبال اصفهان و کشور متقبل شد و نامی نیک از خود در اذهان به جا گذاشته است.
"محمود یاوری" ماه گذشته پس از تحمل چندین روز مبارزه با بیماری و سپس ابتلا به بیماری کووید 19 در 81 سالگی و در یکی از بیمارستان‌های شهر اصفهان درگذشت. 
این مربی اصفهانی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین پیشکسوتان فوتبال ایران و اصفهان شناخته می‌شد و فعالیت نظامی هم داشت، سرهنگ یاوری کار مربیگری را از سال 50 شروع کرد و کمتر فوتبالیستی در اصفهان پیدا می‌شود که شاگرد او نباشد.
او در روز 18 مهر سال 1318 در شهر اصفهان متولد شد و فوتبالش را از باشگاه شاهین اصفهان شروع کرد، سپس برای استخدام در نیروی انتظامی به پاس تهران رفته و فوتبالش را در این تیم ادامه داد.
یاوری در زمینه مربیگری نیز سابقه حضور در تیم‌های سپاهان، ذوب‌آهن، فجرسپاسی، برق‌شیراز، شاهین بوشهر، تراکتورسازی تبریز، ابومسلم مشهد، صبای قم، استقلال اهواز، پاس، استیل‌آذین، راه‌آهن و مس کرمان را در کارنامه خود داشت.
وی همچنین در رده ملی در تیم جوانان و تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سرمربی فعالیت داشت.
برچسب‌ها
اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان محمود یاوری پیشکسوت فوتبال اصفهان فیلم کوتاه

http://www.sepahannews.ir/fa/News/206138/مستند-زندگی-مرحوم-یاوری-در-اصفهان-ساخته-می‌شود
بستن   چاپ