پیام سپاهان
اهدای تندیس نماد اصفهان به 3 پزشک اصفهانی
يکشنبه 9 آذر 1399 - 15:46:58
پیام سپاهان - سپنتا گفت: انجمن دوستداران اصفهان امسال تندیس خود را به نمایندگی عموم کادر درمان در شرایط سخت کرونا، به سه پزشک اصفهانی اهدا می‌کند.
« شاهین سپنتا » در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان گفت: امسال با توجه به محدودیت های قرنطینه کرونا، فعالیت های دوستداران اصفهان به مناسبت روز اصفهان بیشتر در فضای مجازی انجام شد و البته نهادهای شهری هم برنامه‌های خوبی در این مورد داشتند.
عضو انجمن دوستداران اصفهان خاطر نشان کرد: امسال یکم آذرماه، روز اصفهان و هفتۀ اصفهان را در حالی گرامی می‌داریم، که نزدیک به یک سال از همه‌گیری ویروس کووید19 در ایران و جهان می‌گذرد و در این مدت شمار زیادی از هم‌میهنان ما و همشهریان اصفهانی یا گرفتار تأثیرات منفی اجتماعی و اقتصادی این همه‌گیری بوده‌اند و یا خود و خانوادۀ خود به آن مبتلا شده‌اند و عزیزان خود را از دست داده‌اند.
وی افزود: در این میان رنجی که کادر بهداشت و درمان متحمل شدند، نسبت به سایرین مضاعف بود. چون هم به عنوان یک شهروند گرفتار آثار سوء این همه‌گیری بودند و هم به واسطه مسؤولیت شغلی، شریک درد و رنج بیماران و خانواده‌های داغداری بودند، که عزیزان خود را بر اثر بیماری از دست داده بودند.
عضو انجمن دوستداران اصفهان تصریح کرد: افزون بر این، ناشناخته بودن عملکرد مرموز این ویروس، کمبود دارو و امکانات محدودِ درمانی متعاقب تحریم‌های ظالمانۀ آمریکا، ساعات کاری طولانی در شرایط سخت قرنطینه، دوری از همسر و فرزندان و دیگر اعضای خانواده و فشار روانی شدید در مراکز درمانی برای ده ماهِ پیاپی، نیز مزید بر علت شد، تا تأثیر منفی این رنجِ مضاعف را بر کادر بهداشت و درمان دوچندان کند.
سپنتا افزود: شوربختانه در چنین شرایط دشواری، شماری از کادر پرتلاش و فداکار بهداشت و درمان در سراسر کشور و از جمله در اصفهان، جان خود یا اعضای خانوادۀ خود را در راه رسیدگی به آلام بیماران نثار کردند و همچنان نیز ایثار می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در چنین هنگامه‌ای، شماری از سازمان‌های مردم‌نهاد اصفهان از همان روزهای نخست کوشیدند تا با تهیه و جمع‌آوری کمک‌های مردمی، در تهیۀ اقلام بهداشتیِ مورد نیاز مراکز درمانی سهم کوچکی در این کارزار بزرگ ایفا کنند، گفت: اگرچه باور داریم که نقش یکایک زنان و مردان کادر بهداشت و درمان کشور و از جمله اصفهان در این بحران فراگیر، چنان عظیم و ستودنی است که مراتب قدردانی قلبی و زبانی ما در برابر آن ناچیز است، با این حال انجمن دوستداران اصفهان بر خود بایسته می‌داند که تندیس نماد اصفهان را که همه ساله در روز اصفهان به افراد یا نهادهای شاخص، سرآمد و تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ادبی، هنری، ورزشی، و اجتماعی اصفهان اهداء می‌کند، امسال به نمایندگی عموم کادر درمان اعم از پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و سایر رده‌های شغلی بهداشت و درمان اصفهان به پاس این مجاهدت عظیم به 3 نفر از این عزیزان تقدیم کند.
عضو انجمن دوستداران اصفهان، تصریح کرد: انجمن دوستداران اصفهان طی 10 سال گذشته، در همایش سالانه روز اصفهان با تقدیم تندیس نماد اصفهان از 50 نفر از سرآمدان اصفهان به پاس تلاش‌هایشان قدردانی کرده است و افرادی که امسال تندیس نماد اصفهان به آن‌ها اهدا می‌شود، دکتر رامین سامی، متخصص بیماری‌های داخلی و فوق تخصص بیماری‌های ریه و رئیس بیمارستان خورشید اصفهان، دکتر فرزین خوروَش متخصص بیماری‌های عفونی و دکتر کیانا شیرانی متخصص بیماری‌های عفونی هستند.
پایان پیام/126
منبع: شبستان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/205585/اهدای-تندیس-نماد-اصفهان-به-3-پزشک-اصفهانی
بستن   چاپ