پیام سپاهان
120 میلیون ریال کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در قرعه کشی / کشف 93 کیلو تریاک در نجف آباد
يکشنبه 9 آذر 1399 - 15:46:28
پیام سپاهان - به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز 9 آذر ماه سال 99 را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
120 میلیون ریال کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در قرعه کشی سرهنگ "غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر، با اعلام جزئیات بیشتر این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از او با ترفند ارسال پیامک ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای خمینی شهر قرار گرفت.
او افزود: در تحقیقات صورت گرفته از مالباخته مشخص شد، وی پیامکی با عنوان " شما برنده قرعه کشی شده اید" را دریافت کرده و سپس با فرد ارسال کننده پیامک تماس می‌گیرد و او هم از وی می‌خواهد تا به یکی از دستگاه‌های عابر بانک برود.

پیام سپاهان

سرهنگ براتی با اشاره به اینکه فرد شاکی پس از رفتن پای عابر بانک و انجام دستورات فرد کلاهبردار متوجه برداشت 120 میلیون ریال وجه نقد از حساب خود می‌شود ادامه داد: ماموران پلیس فتا با انجام یکسری کار‌های تخصصی کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف کرد و انگیزه خود را کسب مال عنوان کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی تصریح کرد: با رشد فناوری و تکنولوژی افراد شیاد و کلاهبردار نیز خود را به این ابزار‌ها مجهز کرده و از روش‌های روز و مدرن اقدام به کلاهبرداری و سرقت می‌کنند و در این فضا کاربران نیز باید محتاط بوده و فریب وعده‌های دروغین را نخورند که یکی از این وعده‌ها پیامک‌های کذب تحت عنوان برنده شدن در انواع قرعه کشی می‌باشد، هرگز به پیامک‌هایی از نوع برنده شدن در قرعه کشی که از آن‌ها خواسته می‌شود تا به عابربانک مراجعه کرده و یا اطلاعات حساب خود را برای آن‌ها ارسال کنند توجهی نکرده و در صورت برخورد با این گونه موارد حتماً از طریق شماره تلفن 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهید. کشف 93 کیلو تریاک در نجف آباد سرهنگ "غلامحسین صفری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک سوداگرمرگ در حال انتقال محموله‌ای افیونی در یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان "نجف آباد" است، بلافاصله موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر آن شهرستان اعلام شد.
او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "نجف آباد" نیز بلافاصله وارد عمل شدند و کامیون کشنده این سوداگر مرگ را شناسایی و متوقف کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از این خودرو 93 کیلو و 200 گرم تریاک که در اطاق بار خودرو جاساز شده بود کشف شد.
سرهنگ صفری اظهار داشت: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد. اسباب بازی‌های قاچاق به مقصد نرسید سرهنگ "محمدرضا هاشمی فر اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی "چوپانان" حین کنترل یکی از محور‌های فرعی این شهرستان به یک کامیون کشنده تانکر دار که از جنوب کشور به مقصد یکی از استان‌های شمالی در حرکت بود، مشکوک و آن را متوقف کردند.
او گفت: در بازرسی از تانکر این خودرو 70 کارتن اسباب بازی الکترونیکی "پی اس فور و پی اس فایو" و دسته بازی و ایکس باکس و پیانوی خارجی بدون مدارک گمرکی و قانونی کشف شد.
سرهنگ هاشمی فر با اشاره به دستگیری راننده خودرو در این رابطه و توقیف کامیون و محموله اظهار داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه 15 میلیارد ریال اعلام شده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: هرگونه فعالیت در زمینه ورود و توزیع کالای قاچاق باعث رکود اقتصادی و افزایش تورم و بیکاری در جامعه می‌شود که از عموم مردم تقاضا می‌شود اخبار مربوطه را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند. کشف 54 دستگاه ماینر قاچاق دراصفهان سرهنگ "کامران ریاحی اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی اصفهان با اقدامات اطلاعاتی انجام شده مطلع شدند در یک کارخانه تعداد زیادی دستگاه ماینر نصب و در حال استخراج بیت کوئین هستند که بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
او افزود: پس از اطمینان از صحت موضوع و انجام هماهنگی‌های لازم یک گروه از ماموران به کارخانه مورد نظر اعزام و در بازرسی از آنجا 54 دستگاه ماینر قاچاق را حین استخراج ارز دیجیتال کشف کردند.
سرهنگ ریاحی با اشاره به دستگیری یک نفر در ارتباط با این پرونده اظهار داشت: ارزش دستگاه‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه 5 میلیارد ریال اعلام شده است.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی اصفهان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مخلان اقتصادی کشور، مجرمان، سارقان و افرادی که به هر نوع باعث سلب آسایش عمومی شهروندان شوند و امنیت جامعه را خدشه دار کنند برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد. کشف بیش از 50 هزار نخ سیگار قاچاق در اصفهان سرهنگ "حمیدرضا اکبری اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری 22 "بهارستان" شهرستان "اصفهان" به یک وانت پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند. او افزود: در بازرسی از این خودرو 50 هزار و 400 نخ انواع سیگارخارجی همگی فاقد مدارک گمرکی و قانونی کشف شد.
سرهنگ اکبری اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: هر گونه فعالیت در زمینه ورود و توزیع کالای قاچاق باعث رکود اقتصادی و تورم در کشور می‌شود که از عموم مردم تقاضا می‌شود در این رابطه با پلیس تعامل داشته باشند و اخبار مربوطه را از طریق تماس با سامانه 110 اطلاع دهند.
انتهای پیام/م
منبع: باشگاه خبرنگاران

http://www.sepahannews.ir/fa/News/205580/120-میلیون-ریال-کلاهبرداری-با-ترفند-برنده-شدن-در-قرعه-کشی---کشف-93-کیلو-تریاک-در-نجف-آباد
بستن   چاپ