پیام سپاهان
کریدور گردشگری کویر - کوهستان شمال اصفهان را توسعه می‌دهد
يکشنبه 9 آذر 1399 - 15:44:06
پیام سپاهان - اسماعیل بایبوردی که به همراه بخشدار مرکزی شهرستان اردستان در نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در کاشان حضور یافته بود در گفت‌وگوی تفصیلی با ایرنا افزود: کریدور گردشگری کویر - کوهستان می‌تواند به صورت مشترک اجرا شود در این راستا مذاکره‌هایی بین مدیران شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز در جریان است.
وی بیان کرد: منطقه شمال استان اصفهان طبیعتی چهار فصل دارد و در صورت برنامه‌ریزی می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور مطرح و مقصد گردشگران داخلی و خارجی شود.
وی تصریح کرد: سالانه افزون بر سه و نیم میلیون نفر گردشگر از جاذبه‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز بازدید می‌کنند که برنامه‌ریزی برای مدیریت این تعداد گردشگر در شمال استان اصفهان تحول‌آفرین است و به توسعه بیش از پیش منطقه کمک می‌کند.
بایبوردی با اشاره به گردشگر پایه بودن آران و بیدگل تصریح کرد: این شهرستان با توجه گستره اکوسیستم‌های بیابانی و کویری و کریدورهای گردشگری، دریاچه نمک، خانه‌ها و 500 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده و تعدد مراکز بوم‌گردی و کمپینگ می‌تواند با برنامه‌ریزی به قطب گردشگری کویری کشور تبدیل شود.
فرماندار آران ‌و بیدگل اضافه کرد: این شهرستان 100 درصد کویری دارای آسمان صاف و شب‌های پرستاره است که ظرفیت خوبی برای شکوفایی اقتصاد شب منطقه محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: آران و بیدگل با بیش از 6 هزار کیلومتر وسعت بر روی زمین به همین میزان فضا ظرفیت نجوم دارد که می‌تواند پارک و دهکده نجوم یا رصدخانه‌ای را میزبانی کند.
وی خاطر نشان کرد: هفت کریدور گردشگری در شهرستان آران‌ و بیدگل تعریف شده است و کریدور گردشگری کوهستان - کویر و دریاچه نمک در آینده نزدیک با همکاری دستگاه‌های اجرایی منطقه شمال اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/205555/کریدور-گردشگری-کویر---کوهستان-شمال-اصفهان-را-توسعه-می‌دهد
بستن   چاپ