پیام سپاهان
بگذارید خبرنگاران هم قرنطینه باشند
يکشنبه 9 آذر 1399 - 11:37:36
پیام سپاهان - اصفهان - رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران گفت: بهتر است خبرنگاران نیز طی دو هفته‌ای که سایر مشاغل دور کار شده‌اند، مطالب و گزارش‌های خود را از خانه تهیه کنند و نه خود را در خطر بیندازند و نه دیگران را. این حق خبرنگاران است که بتوانند قرنطینه باشند، چون مهم خروجی کار آن‌هاست نه حضورشان در محل کار.
عبدالحسین جعفری در گفت‌وگو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه خبرنگاران مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند، اظهار داشت: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که خبرنگاران چه بار سنگین و مسئولیت مهمی بر دوش دارند و با وجود تمام سختی‌های ریز و درشت، طی تمام این سال‌ها، با دقت و تیزبینی، به انجام وظایف خود عمل کرده‌اند.
وی ادامه داد: دورکاری و بیرون از صحنه کار را انجام دادن، می‌تواند در کاهش انتقال ویروس کرونا بسیار مؤثر باشد و اکنون که برای عمدۀ مشاغل برنامه‌ریزی‌شده که به مدت دو هفته به‌ صورت دورکاری فعالیت کنند، چه‌ بهتر که خبرنگاران نیز به همین شیوه تکالیف خود را انجام بدهند. این حق آن‌هاست که از قرنطینه برخوردار باشند، چون مهم خروجی کار است نه حضور در محل کار.
جعفری، با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی برای ارتقای سطح علمی خبرنگاران از سوی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان اصفهان دربارۀ تسهیلاتی که این انجمن به‌تبع شیوع کرونا برای خبرنگاران فراهم کرده نیز اذعان داشت: به خاطر رفت‌وآمدهای مکرر خبرنگاران در جلسات، امکان ابتلای آن‌ها به کرونا بالاست اما آن‌ها معمولاً از درآمد شایسته‌ای برخوردار نیستند به همین دلیل به همت یکی از اعضای هیأت مدیره تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌ایم که به‌موجب آن برای دارندگان کارت عضویت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان اصفهان، تخفیف 50 درصدی به‌منظور انجام آزمایش (PCR) لحاظ می‌شود.
منبع: قدس آنلاین

http://www.sepahannews.ir/fa/News/205459/بگذارید-خبرنگاران-هم-قرنطینه-باشند
بستن   چاپ