پیام سپاهان
کارگاه تولید سموم کشاورزی تقلبی در مهاباد کشف شد
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 17:10:31
پیام سپاهان - به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سرهنگ محمد توحیدی روز سه‌شنبه افزود: در پی کسب خبری مبنی بر تهیه، تولید و پخش کود شیمیایی تقلبی در کارگاهی واقع در روستای "شیخ احمد" این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران شهرستان‌های مهاباد و نقده قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران با هدایت عملیاتی فرماندهان انتظامی 2 شهرستان و پس از هماهنگی با مقام قضایی در کنار کارشناسان اداره جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت اقدام به بازرسی از محل کردند.
فرمانده انتظامی مهاباد اضافه کرد: در بازرسی از این کارگاه، 19 هزار و 310 کیلوگرم انواع مواد اولیه مورد نیاز در ساخت کود شیمیایی به همراه 17 هزار و 194 لیتر محصول نهایی کشف و ضبط شد.
سرهنگ توحیدی اظهار داشت: برابر نظر کارشناسان حاضر در محل با توجه به عدم ثبت موجودی انبار در سامانه جامع انبارها و همچنین عدم تایید کیفی کالای کشف شده از سوی متخصصان، تقلبی بودن این سموم محرز شد.
وی با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد، تاکید کرد: کشاورزان در امر خرید سموم و کود به خصوص کود مایع باید از فروشندگی‌های مجاز مورد اعتماد و دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی خرید کنند تا گرفتار افراد سودجو و فرصت‌طلب نشوند.
وی همچنین از مردم خواست هرگونه فعالیت در زمینه تهیه، تولید و توزیع نهاده‌های شیمیایی به صورت غیرمجاز را به جهاد کشاورزی و یا مراتب را از طریق تلفن 100 پلیس گزارش کنند.
تیرماه سال جاری نیز انبار کود شیمیایی غیرمجاز به ارزش بیش از یک میلیارد ریال توسط ماموران انتظامی مهاباد کشف و ضبط شده بود.
مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و 116 کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از 80 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.
منبع: جام جم آنلاین

http://www.sepahannews.ir/fa/News/203488/کارگاه-تولید-سموم-کشاورزی-تقلبی-در-مهاباد-کشف-شد
بستن   چاپ