پیام سپاهان
همکاری مردم شاهین‌شهر را نارنجی کرد/ شهادت پزشک بیمارستان گلدیس
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 17:10:10
پیام سپاهان - به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، علی پارسا ظهر امروز در کمیته اطلاع‌رسانی ستادکرونا شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: طرح دائمی غربالگری خانه به خانه بیماری کرونا با حضور گسترده نیروهای آموزش‌دیده بسیج از امروز در شهرستان شاهین‌شهر و میمه آغاز شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه افزود: نیروهای بسیجی آموزش‌دیده با روپوش و کارت شناسایی مخصوص در خانه‌های شهروندان و روستائیان حضور می‌یابند و به مردم درباره نحوه قرنطینه خانگی، مراقبت از بیمار در منزل، رعایت بهداشت فردی در شرایط کرونایی و پرهیز در شرکت در مراسم شادی و عزا آموزش می‌دهند.
پارسا ادامه داد: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت نیز در این شهرستان با استقبال شهروندان مواجه شده و تاکنون 40درصد موفقیت داشته است ؛ در این طرح یکی از اعضای خانواده به‌صورت افتخاری سفیر سلامت می‌شود و پس از آموزش لازم به سایر اعضای خانواده هشدارهای بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا می‌دهد.
وی به شهادت یک پزشک و ابتلای حدود 200 نفر از نیروهای شبکه بهداشت و درمان و کادر درمانی بیمارستان‌های گلدیس و شهر میمه از شروع این بیماری تاکنون در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: کارکنان بهداشت و درمان با همه ظرفیت در مسیر کنترل بیماری و درمان بیماران کرونایی تلاش می‌کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه اضافه کرد: تلاش جمعی کادر بهداشت و درمان، هلال‌احمر، نیروی مقاومت بسیج و دستگاه‌های اجرایی مسئول، کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا را از مهر تا هفته نخست آذر شاهد هستیم؛ شمار مبتلایان از 101 نفر در مهر به 52 نفر در هفته اول آذر کاهش و رنگ کرونایی این شهرستان نیز از قرمز به نارنجی تغییر یافته است.
وی اعلام کرد: تاکنون از 50اداره و بانک بازدید و 8 مورد اخطار کتبی صادر شده است؛ همچنین پس از 350 مورد بازدید از اصناف، صاحبان 26 واحد صنفی اخطار گرفتند و 8 باب مغازه هم پلمب شدند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار داشت: مدیران صنایع نباید کارگران خود را به آزمایش‌های کرونا بدون نسخه پزشک مجبور و تا زمانی که پزشک تشخیص نداده است نباید هزینه‌های آزمایش 500 هزارتومانی را به کارگران تحمیل کنند.
انتهای پیام/63098/ک20/
منبع: فارس

http://www.sepahannews.ir/fa/News/203483/همکاری-مردم-شاهین‌شهر-را-نارنجی-کرد--شهادت-پزشک-بیمارستان-گلدیس
بستن   چاپ