پیام سپاهان
«مردی با دوربین عکاسی» در راه نشر
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 11:52:54
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان «مردی با دوربین عکاسی»، کتابی دربارۀ زمانه و زندگی عکاسانۀ رضانور بختیار، یکی از عکاسان با سابقۀ اصفهان است که به‌ زودی، از سوی انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان منتشر می‌شود.

پژمان نظرزاده آبکنار که برای پدید آوردن این کتاب، به مدت یک سال با رضانور بختیار مصاحبه کرده، به ایسنا می‌گوید: عکاسان تحصیل‌کردۀ غرب در دهه چهل و پنجاه انگشت‌ شمارند و آقای بختیار یکی از آن‌هاست. بیش از نیم‌قرن عقبۀ عکاسی و احاطه بر زبان انگلیسی که موجب داشتن اطلاعات گسترده‌ای شده، ایشان را نسبت به خیلی از عکاسان متمایز می‌کند و دلایل عمده پدید آمدن کتاب نیز همین بود.
او ادامه می‌دهد که بعد از اتمام مصاحبه، متن پیاده‌سازی و تنظیم و ویرایش شد و سر و شکل گرفت.
این عکاس، خاطرنشان می‌کند: آقای بختیار متولد سال 1320 است، کودکی و نوجوانی را در اصفهان طی کرده و بعد برای تحصیل به انگلستان رفته، سپس به تهران و در آخر به اصفهان بازگشته است؛ بنابراین به این نتیجه رسیدیم که اگر با روند تاریخی جلو برویم، خاطرات جالبی را از زبان ایشان خواهیم شنید و البته پیوست عکاسانه را نیز همواره مدنظر داشتیم.
نظرزاده می‌گوید: این پروژه از سال 1396 کلید خورد و به‌ زودی با همکاری موزه هنرهای معاصر اصفهان، کتاب «مردی با دوربین عکاسی» از سوی انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان منتشر خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/203348/«مردی-با-دوربین-عکاسی»-در-راه-نشر
بستن   چاپ