پیام سپاهان
آمار بستری‌ها در مهاباد به نصف کاهش یافت
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 11:38:22
پیام سپاهان - امیر بهزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اثربخشی اجرای محدودیت‌های اخیر مرتبط با کرونا افزود: هم‌اکنون 66 نفر در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بستری بوده که از این تعداد 39 نفر مبتلای قطعی و 27 نفر نیز مشکوک هستند.
وی ادامه داد: هم‌اکنون 13 بیمار مبتلا نیز در بخش آی سی یو بستری هستند که از این تعداد پنج نفر با شرایط نامساعد بدنی به دستگاه ونتیلاتور متصل شده‌اند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این شهرستان تاکنون 258 نفر فوت کرده‌اند که از این تعداد 251 نفر بومی و اهل مهاباد و هفت نفر نیز غیر بومی و از شهرهای اطراف بوده‌اند.
بهزاد با بیان اینکه تاکنون پنج هزار و 764 نفر از شهروندان دچار بیماری کرونا شده‌اند، بیان کرد: همکاری شهروندان در اجرای پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین اعمال محدودیت‌های ترافیکی موجب کاهش آمار مراجعه‌کنندگان و بستری‌شدگان بخش کرونای بیمارستان این شهرستان شده است.
وی با بیان اینکه رفتارهای ویروس در بیماران غیرقابل پیش بینی شده، اضافه کرد: اگرچه شیوع در افراد زیر 50 سال بیشتر است اما بیشترین میزان مرگ و میر در سنین بالای 60 سال روی می‌دهد. 
وی همچنین میانگین سنی افراد مبتلا شده به این ویروس در مهاباد را 45 سال اعلام کرد و گفت: میزان ابتلای مردان 53 درصد و ابتلای بانوان 47 درصد است. 
همزمان با افزایش شیوع کرونا در کشور محدودیت‌های جدیدی توسط ستاد ملی مقابله با کرونا در تمامی استان‌های کشور از اول آذرماه شامل محدودیت‌های ترافیکی و اجتماعی در سه حالت قرمز، نارنجی و زرد وضع شد.
هم‌اکنون 10 شهر آذربایجان‌غربی شامل ارومیه، پلدشت، چایپاره، خوی، شوط، سلماس، اشنویه، سردشت، میاندوآب و نقده در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و وضعیت شهرهای ماکو، چالدران، مهاباد، بوکان، تکاب، شاهین‌دژ و پیرانشهر نیز نارنجی است.
بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شد و 17 اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد.
برچسب‌ها ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها
منبع: ایرنا

http://www.sepahannews.ir/fa/News/203316/آمار-بستری‌ها-در-مهاباد-به-نصف-کاهش-یافت
بستن   چاپ