پیام سپاهان
چگونه در فتوشاپ دندان‌ها را سفید و درخشنده کنیم؟
شنبه 1 آذر 1399 - 22:31:18
پیام سپاهان - دیجیاتو / در فتوشاپ امکان سفید کردن دندان‌ها وجود دارد و برای این کار باید از Hue یا لایه تنظیم اشباع استفاده کنید. در این مطلب نحوه سفید کردن دندان در فتوشاپ را آموزش می‌دهیم.
در این مطلب نحوه سفید کردن دندان در فتوشاپ را آموزش می‌دهیم. استفاده از لایه‌های تنظیم (Adjustmanet Layer) جداگانه این کار را ساده‌تر می‌کند. برای این کار می‌توانید از هر تصویری که در آن دندان وجود دارد، استفاده کنید و ما برای این مقاله به سراغ عکس زیر می‌رویم:

پیام سپاهان

با زوم در تصویر بالا، به رنگ زرد دندان‌ها پی می‌برید. با استفاده از تکنیک روشن کردن، دندان‌ها سفید می‌شوند و برای این کار می‌توانید از یک لایه Hue یا اشباع استفاده کنید. تصویر زیر نتیجه نهایی را به نمایش می‌گذارد:

پیام سپاهان

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، دندان‌های این فرد به صورت کامل سفید شده‌اند و درخشندگی بالایی دارند. بسیاری از افراد به دنبال دندان‌های سفید در تصاویر خود هستند تا مناسبتر به نظر برسند. شما نیز می‌توانید با فتوشاپ چنین کاری را انجام دهید.
در این آموزش از فتوشاپ CC استفاده شده که البته با فتوشاپ CS6 نیز سازگار است. برای شروع کار باید دندان‌ها را انتخاب کنید. برای این کار به سراغ ابزار Lasso در نوار ابزار بروید.
زمانی که افراد به دنبال سفید کردن دندان در فتوشاپ هستند، معمولا دندان چندین نفر در یک عکس را سفید می‌کنند. در این فرایند، معمولا میزان سفیدی دندان افراد با یکدیگر متفاوت است و با میزان سفیدی یکسانی روبه‌رو نمی‌شویم.
ناحیه اطراف دندان را با استفاده از ابزار Lasso انتخاب کنید. در صورت وجود مشکل در ناحیه انتخابی، نگرانی نباشید چرا که می‌توانید در آینده مشکلات آن را برطرف کنید. با این حال تا جای ممکن با دقت بالایی گوشه‌های دندان‌ها را انتخاب کنید.
در ادامه باید روی آیکون لایه تنظیم در بخش پایینی پنل لایه‌ها کلیک کنید.
در منوی جدید روی گزینه Hue/Saturation کلیک کنید.
در این مرحله باید لایه تنظیم در بالای لایه پس زمینه قرار بگیرد.
این لایه روی رنگ‌ها و کیفیت کلی تصویر تاثیر می‌گذارد و به همین علت باید از آن استفاده کرد. از آنجایی که در تصویر می‌خواهیم دندان‌های زرد را به سفید تبدیل کنیم، در پنجره‌ای که باز می‌شود، گزینه‌ای که به صورت پیش فرض Master برای آن انتخاب شده را به زرد تغییر دهید.
در پنجره مربوط به مشخصات این لایه تنظیم، اسلایدر مربوط به اشباع را گرفته و به سمت چپ حرکت کنید. با این کار دندان‌ها در مقایسه گذشته سفیدتر می‌شوند، البته در دندان‌های طبیعی مقداری رنگ زرد نیز وجود دارد.
در این مرحله به دندان‌های سفید دسترسی پیدا می‌کنید، اما دندان‌های کاملا سفید چندان جالب نیستند.
برای جلوگیری از این کار، اسلایدر اشباع را کمی به سمت راست حرکت دهید. برای مثال در این تصویر، منفی 80 مناسب است.
برای اینکه بتوانید حالت طبیعی دندان‌ها را ببینید، می‌توانید روی آیکون چشم کنار لایه تنظیم کلیک کنید تا مخفی شود. با این کار تنها لایه پس زمینه ظاهر می‌شود و دیگری خبری از دندان‌های سفید نیست. برای نمایش دوباره دندان‌های سفید، روی آیکون چشم دوباره کنید.
پس از اینکه دندان‌ها سفید شدند، می‌توانید آن‌ها را درخشان کنید. برای این کار پنجره خصوصیات این لایه را باز کنید و رنگ زرد را دوباره به Master تغییر دهید.
در این بخش اسلایدر Lightness را به سمت راست حرکت دهید. هرچه آن را بیشتر به سمت راست منتقل کنید، به روشنایی بیشتری دسترسی خواهید داشت. برای مثال در این تصاویر عدد مثبت 20 مناسب خواهد بود.
با این کار دندان‌ها روشن‌تر و درخشنده‌تر می‌شوند. اگر در ابتدا با ابزار Lasso منطقه مناسبی را انتخاب کرده باشید، هم اکنون با یک نتیجه دلخواه روبه‌رو می‌شوید. این احتمال وجود دارد که در انتخاب این بخش دقت لازم را نداشته باشید و منطقه دیگری روشن شود. در تصویر زیر بخشی از لب روشن‌تر شده است.
در لایه تنظیم شاهد ویژگی لایه ماسک (Layer Mask) هستیم. زمانی که شروع به ویرایش تصویر می‌کنید، تغییرات در تامبنیل لایه ماسک به نمایش گذاشته می‌شوند که در این تامبنیل، لایه Hue/Saturation قرار دارد. بیشتر بخش‌های این تامبنیل مشکی رنگ است و بخش‌های کوچکی سفید رنگ هستند.
لایه‌های تنظیم برای تغییر نواحی سفید رنگ استفاده می‌شوند و تاثیری روی نواحی مشکی رنگ ندارند. علاوه بر این، انتخاب ابزار Lasso در ابتدای آموزش برای ایجاد لایه ماسک بود. در همین راستا افراد سعی می‌کنند منطقه انتخاب شده را با رنگ سفید و یک منطقه دیگر را با رنگ مشکی پر کنند. این اصلاح رنگ به رفع مشکلات ناشی از بازتاب نور در هنگام عکاسی کمک می‌کند.
از ابزار قلم (Brush) برای رنگ کردن روی لایه ماسک و تمیز کردن نواحی اطراف دندان استفاده کنید. این ابزار در نوار ابزار قرار دارد.
برخی مناطق در عکس وجود دارند که ناخواسته هستند و باید مشکی شوند. رنگ پیش زمینه، رنگ کنونی ادیتور و مشابه با رنگ قلم است. رنگ پیش زمینه را به مشکی تغییر دهید. در نوار ابزار پایین پیش زمینه و پس زمینه، گزینه سوییچ رنگ به چشم می‌خورد. مربع سمت چپ رنگ پیش زمینه و مربع سمت راست رنگ پس زمینه را نشان می‌دهد.
این احتمال وجود دارد که با فشردن کلید D کیبورد، رنگ پیش زمینه و پس زمینه را به حالت پیش فرض برگردانده باشید. در همین راستا رنگ پیش زمینه می‌تواند سفید و پس زمینه مشکی باشد. باید رنگ پیش زمینه را مشکی و سپس آن را قفل کنید. با این فشردن کلید X کیبورد چنین کاری را انجام دهید.
در این مرحله برای سفید کردن دندان در فتوشاپ باید ابزار قلم را تنظیم کنید. برای افزایش و کاهش سایز قلم می‌توانید از کلیدهای ] و [ روی کیبورد بهره ببرید. اگر در هنگام این کار کلید Shift را نیز نگه دارید، شدت رنگ تغییر می‌کند.
در این آموزش بخش بالایی لب را رنگ می‌کنیم تا روشنایی و سفیدی اضافه از بین برود. شما می‌توانید این کار را برای لب بالایی و لب پایینی انجام دهید. در اینجا قلم به عنوان یک ابزار رنگ استفاده نمی‌شود، البته روی Hue یا اصلاح اشباع تاثیر می‌گذارد.
شما می‌توانید خطای رنگ روی دندان را در این بخش از بین ببرید. با فشردن کلید X کیبورد، رنگ‌های پیش زمینه و پس زمینه را تغییر دهید. زمانی که از ابزار قلم استفاده می‌کنید، رنگ به سفید تغییر می‌کند. حالا بخش‌های نادرست تصویر را رنگ کنید تا مشکل سفیدی اصلاح شود. برای اینکه دوباره به مشکی بروید، کلید X را فشرده و ویرایش را ادامه دهید.

پیام سپاهان

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، دندان‌ها سفید و درخشان هستند و اطراف آن‌ها نیز طبیعی به نظر می‌رسد.
با وجود انجام تمام این مراحل، همچنان شاهد سایه در تصویر هستیم. این سایه باعث می‌شود سه دندان پایینی تاریکتر ظاهر شوند. زمانی که با اسلایدرها در حال تلاش برای اصلاح رنگ دندان‌ها هستید، چنین مشکلی ایجاد می‌شود.
از Opacity پایینتر قلم برای اصلاح این مشکل استفاده کنید. در این مطلب آن را روی 50 درصد قرار می‌دهیم.
پس از این کار رنگ قلم در فتوشاپ باید مشکی باشد و رنگ کردن باعث می‌شود که دندان به حالت اولیه خود بازگردد. در تصویر زیر نتیجه نهایی را مشاهده می‌کنید.
با انجام مراحل بالا امکان سفید کردن دندان در فتوشاپ فراهم می‌شود و می‌توانید به دندان‌های مناسب‌تری در تصاویر دست پیدا کنید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/201833/چگونه-در-فتوشاپ-دندان‌ها-را-سفید-و-درخشنده-کنیم؟
بستن   چاپ