پیام سپاهان
رهایی 40 زندانی محکوم به قصاص نفس در 8 ماهه سال جاری در اصفهان
شنبه 1 آذر 1399 - 22:29:13
پیام سپاهان - رکنا / مدیرکل زندان‌های استان اصفهان از رهایی 40 زندانی محکوم به قصاص نفس از طناب دار در هشت ماهه گذشته سال جاری خبر داد. 
محمود ضیایی‌فرد، مدیرکل در جلسه با فعالان حوزه اصلاح و تربیت زندان‌های استان با اعلام این خبر، اظهار کرد: در سال جاری با درایت و تلاش مسئولان قضائی استان، قضات شعبات مختلف کیفری و اجرای احکام رؤسای زندان‌ها مددکاران و کارشناسان مربوطه زمینه رهایی 40 زندانی محکوم به قصاص نفس از طناب دار رهایی یافته و به زندگی دوباره بازگشتند.
وی در ادامه با اشاره به فرهنگ ایثار و گذشت در اصفهان گفت: از استان اصفهان به عنوان یکی از استان‌های مهد گذشت و ایثار می‌توان نام برد و در عرصه زندانبانی و بازگشت مددجو به آغوش خانواده و جامعه نیز همیشه پیشرو بوده است.
مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در ادامه با قدردانی از مددکاران زندان‌ها نقش آنها را یکی از عوامل مؤثر در این زمینه برشمرد و تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع و طرح در شورای معاونان استان مبنی بر پیگیری‌های مستمر و جدیت هرچه بیشتر از چهل زندانی نجات یافته از مرگ تعداد 7 نفر زن و 33 نفر مرد بوده‌اند.
ضیایی‌فرد همچنین ادامه داد: تعداد 24 نفر از این زندانیان پس از طی مراحل قانونی و دادرسی در شعبات مختلف قضائی استان از زندان آزاد و مابقی نیز با پیگیری زندان‌ها پس از مراحل قضایی آزاد و به آغوش خانواده بازخواهند گشت.
وی همچنین در تکمیل آمار مربوطه افزود: تعداد 29 نفر از زندانیان مربوط به زندان مرکزی هفت نفر زندان نسوان و چهار نفر از زندان شهرستان کاشان بوده‌اند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/201813/رهایی-40-زندانی-محکوم-به-قصاص-نفس-در-8-ماهه-سال-جاری-در-اصفهان
بستن   چاپ