پیام سپاهان
هشدار جدی برای اصفهان/ سیل می آید
شنبه 1 آذر 1399 - 03:00:32
پیام سپاهان - نقشه های هواشناسی اصفهان بیانگر ورود سامانه‌ ناپایدار بارشی از امروز جمعه از غرب استان است و در بیشتر مناطق وضعیت جوی بصورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد خواهد بود و بتدریج فعالیت سامانه بارشی از غرب استان آغاز می شود.
بر اساس هشدار هواشناسی اصفهان، فعالیت این سامانه بارشی از روز شنبه اول آذر تشدید می شود و همراه با بارش باران گاهی بصورت رگبار و رعد و برق، در مناطق سردسیر بارش برف، مه‌آلودگی، وزش تندباد موقت و در مناطق کوهستانی همراه با کولاک برف و کاهش دید افقی خواهد بود که تا یکشنبه دوم آذر ادامه دارد.
شدت این سامانه بارشی در روز شنبه برای مناطق غرب و شمال و روز یکشنبه برای مناطق جنوب و شرق استان اصفهان پیش بینی شده است.
این سامانه بارشی مخاطراتی مانند آب گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها بویژه در جنوب و جنوب غرب استان، لغزندگی جاده ها، کاهش دید افقی در جاده های کوهستانی و محورهای مواصلاتی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی غرب و جنوب استان را به همراه خواهد داشت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پیش بینی بارش باران و برف در استان گفت: با توجه به ناپایداری های جوی به مردم توصیه می شود که برای پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی از صعود به ارتفاعات و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی خودداری کنند و هنگام تردد در مناطق مرتفع و سردسیر به وسایل زمستانی مجهز باشند.
منصور شیشه فروش در گفت و گویی با تاکید بر ضرورت محافظت از باغ ها، مزارع و گلخانه ها در برابر سرما، وزش باد و آبگرفتگی، افزود: به همه دستگاه‌های امدادی آماده باش داده شد و شهرداری ها و دهیاری ها نسبت به احتمال جاری شدن رواناب و آبگرفتگی در آماده باش هستند.
وی با بیان اینکه امروز در نیک آباد بخش جرقویه در شرق اصفهان بر اثر حادثه مسمومیت با مونوکسیدکربن و استفاده از اجاق گاز برای گرمایش، 2 زن 35 ساله و یک کودک هشت ساله مسموم شدند، اظهارداشت: مدیریت بحران به مشترکان گاز برای رعایت اصول ایمنی و استاندارد در تامین، استفاده و نصب لوازم گرمایشی از جمله پکیج، بخاری و آبگرمکن باز هم هشدار می دهد.
وی با اشاره به اینکه مردم باید با اطمینان از سالم بودن دودکش‌ها و تهویه مناسب در فضاهای سربسته از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کنند، خاطرنشان کرد: از ابتدای مهر امسال تاکنون بر اثر استفاده غیر ایمن و فاقد استاندارد از وسایل گرمازا و گازسوز حدود 30 نفر در استان مصدوم شدند و پنج نفر جان باختند.
شیشه فروش به نجات کوهنورد آسیب دیده در کوه های اطراف رامشه در شرق اصفهان در بعداظهر روز گذشته اشاره و اضافه کرد: در این حادثه یک زن 35 ساله مصدوم شد که برای امدادرسانی به او بالگرد و 2 کد امدادی اورژانس و جمعیت هلال احمر اعزام شد.
هوای کلانشهر اصفهان با 2 میلیون نفر جمعیت برای روز شنبه نیمه ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و بارش باران و روز یکشنبه ابری، بارش باران، وزش باد و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/201474/هشدار-جدی-برای-اصفهان--سیل-می-آید
بستن   چاپ