پیام سپاهان
در ماه گذشته؛
40 اصله درخت خطر آفرین در پارک مشتاق دوم اصفهان قطع شد
شنبه 10 آبان 1399 - 13:46:07
پیام سپاهان - اصفهان- معاون فنی اجرایی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: 40 اصله درخت سپیدار وکبوده در پارک مشتاق دوم اصفهان ماه گذشته، به دلیل خطرآفرینی قطع و امروز کنده های آنها جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، با توجه به گزارش‌های مردمی رسیده به خبرگزاری مهر در روز شنبه، مبنی بر قطع درختان متعدد توسط شهرداری اصفهان در خیابان مشتاق دوم موضوع قطع این درختان را از معاون فنی اجرایی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان پیگیری کردیم.
سید کمال حسینی در این ارتباط گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ماه گذشته 40 اصله درخت سپیدار و کبوده در پارک خیابان مشتاق دوم به عنوان درختان خطرآفرین شناسایی و قطع شد.

پیام سپاهان


وی افزود: امروز در واقع کنده های این درختان، توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان جمع آوری شد تا درختان دیگری در محل قطع آنها کشت شود که برخی شائبات را مبنی بر قطع تعداد زیادی درخت در این منطقه در روز جاری ایجاد کرده است.
معاون فنی اجرایی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه بخش داخلی تنه درختان سپیدار و کبوده، پس از 30 سال، حالت چوب پنبه‌ای پیدا می‌کنند، تصریح کرد: در گذشته این منطقه بیشه زار بوده و درختان سپیدار و کبود برای مصارف صنعتی در آن کاشته شده است که برخی از آنها با توجه به پوسیدگی درونی در زمان وزش باد به دلیل احتمال شکستگی خطرآفرین خواهد شد.

پیام سپاهان


وی بیان داشت: تا یک ماه آینده درختانی متناسب با فضای سبز از قبیل توت و گونه‌های مقاوم جایگزین این درختان در پارک مشتاق دوم خواهد شد.
به گزارش مهر، این نکته قابل ذکر است که در هیچ کجای دنیا، برای درختانی با قدمت بیش از 30 سال حتی با وجود پوسیدگی درونی تنه درخت، از روش قطع کردن درختان استفاده نمی‌شود بلکه روش‌های جایگزینی وجود دارد که ضمن رفع خطر، زیبایی درختانی همچون سپیدار که بخشی از شهرت نصف جهان به آنها بستگی دارد حفظ شود؛ همچنین به عقیده کارشناسان نامناسب‌ترین درخت برای کشت در اصفهان توت است که علاوه بر کثیف کردن معابر این شهر توریستی، موجب افزایش گرما و شرجی شدن هوا می‌شود، برخلاف درختان چنار که چند برابر آب مصرفی خود در کاهش دمای هوا نقش دارند که در گزارشی به همه این موارد خواهیم پرداخت.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/192681/40-اصله-درخت-خطر-آفرین-در-پارک-مشتاق-دوم-اصفهان-قطع-شد
بستن   چاپ