پیام سپاهان
استمرار کاهش کیفیت هوای اصفهان تا اواسط هفته؛
میهمان ناخوانده هوای اصفهان امسال زودتر از راه رسید
شنبه 10 آبان 1399 - 14:28:44
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان از هفته گذشته تاکنون پایداری جوی، کیفیت هوای شهر اصفهان را کاهش داده و برای گروه های حساس ناسالم کرده است، درحالی که پیش بینی می شود این وضعیت تا اواسط هفته جاری نیز ادامه داشته باشد.

فاطمه زهرا سیدان، رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر تداوم جو پایدار بر روی استان طی 3 روز آینده است. براین اساس در بیشتر مناطق استان وضعیت جوی به صورت صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.
وی افزود: در مناطق مرکزی و نواحی صنعتی استان در ساعات اولیه روز غبار صبحگاهی، افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به پایداری جو و کاهش کیفیت هوا از هفته گذشته، اعلام کرد: پیش بینی می شود این وضعیت تا اواسط این هفته ادامه داشته باشد و در اواخر هفته جریانات ناپایدار جوی و افزایش ابر باعث پالایش هوا شود.
وی با بیان اینکه دمای هوا طی 24 ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای اصفهان 24 درجه سانتی گراد و کمینه دما 5 درجه سانتی گراد خواهد بود.
به گفته سیدان، گرم ترین شهر استان طی این مدت خور و بیابانک با 28 درجه سانتی گراد بالای صفر و سردترین شهر بوئین میاندشت با 1 درجه سانتی گراد زیر صفر است.
همچنین محمود مزارع، کارشناس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به ایسنا، گفت: اداره کل هواشناسی استان اصفهان وضعیت پایداری جوی و کاهش کیفیت هوای اصفهان را پیش بینی کرده که تا اواسط هفته نیز ادامه دارد، براین اساس مثل چند روز گذشته که وضعیت خوبی نداشتیم، شاهد کاهش کیفیت هوای اصفهان خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه هوای اصفهان امروز هم ناسالم برای گروه های حساس بود، گفت: برای اواسط هفته به بعد احتمال ناپایداری های جوی داده شده است.
کارشناس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان با بیان اینکه اداره کل هواشناسی استان اصفهان پیش بینی کرده بود امسال پایداری های جوی زودتر از هر سال اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: هر سال پایداری هوا در اصفهان را معمولا از اواخر آبان و اوایل آذرماه داشتیم.
مزارع علت این مساله را شرایط جوی و طبیعی دانست که اتفاق افتاده و افزود: کیفیت هوای شهر اصفهان امروز در یکی دو ایستگاه ناسالم برای عموم بود ولی به طور میانگین میانگین ناسالم برای گروه های حساس است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/192676/میهمان-ناخوانده-هوای-اصفهان-امسال-زودتر-از-راه-رسید
بستن   چاپ