پیام سپاهان
مسوولان 2 بیمارستان تهران به علت تخلیه پسماند عفونی در قزوین به دادگاه معرفی شدند
شنبه 10 آبان 1399 - 13:40:48
پیام سپاهان - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مسوولان 2 بیمارستان شهر تهران به دلیل تخلیه غیرمجاز پسماندهای عفونی مراکز درمانی خود در قزوین به دستگاه قضایی معرفی شدند.

حسن عباس‌نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس گزارش‌های رسیده مبنی بر تخلیه پسماندهای بیمارستانی بی خطر سازی نشده در اطراف روستای میرخوند علیا، از توابع بخش طارم سفلی توسط گروهی ناشناس، کارشناسان و ماموران حفاظت محیط زیست قزوین بلافاصله به محل حادثه مراجعه و مشغول به بررسی شدند.
وی اضافه کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته و تحقیقات کامل مشخص شد پسماندهای موجود متعلق به 2 بیمارستان در تهران بوده که بدون در نظر گرفتن قوانین و مقررات و به صورت غیرمجاز در محل تخلیه و رها سازی شده است.
عباس‌نژاد ادامه داد: بر این اساس و با توجه به نوع پسماند، میزان و نوع آلودگی و تخلف صورت گرفته، مسوولان این 2 بیمارستان با تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی معرفی شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تاکید کرد: در شرایط کنونی کشور همه اقشار مختلف، به ویژه مسوولان و دست اندرکاران بخش بهداشت باید اهتمام بیشتری در خصوص جلوگیری از انتشار آلودگی و رعایت قوانین و مقررات در زمینه پسماندهای بیمارستانی و عفونی داشته باشند تا همه با هم بتوانیم با ویروس منحوس کرونا مبارزه کرده و آن را نابود کنیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/192669/مسوولان-2-بیمارستان-تهران-به-علت-تخلیه-پسماند-عفونی-در-قزوین-به-دادگاه-معرفی-شدند
بستن   چاپ