پیام سپاهان
گوهری که از دست رفت
شنبه 10 آبان 1399 - 13:39:58
پیام سپاهان - کریم اکبری‌ مبارکه از بازیگرانی بود که خیلی متواضع و فروتن بود و برای همین خیلی اهل شکوه و شکایت و گله و گله‌گذاری نبود و برای همین خیلی کم می‌دیدیم که در برنامه‌های زنده دعوتش کنند ولی از نظر کلاس بازیگری، بسیار مرتبه بالایی داشت و حتی سکانس‌های کوتاه حضورش در فیلم‌ها و سریال‌ها هم کلاس درس است.
خیلی مهم است که بازیگری بدون ارتباط و مثلا تماس گرفتن با این و آن، وارد کاری شود و این ویژگی در کریم اکبری‌ مبارکه در حد اعلا بود چون اصلا از آن تیپ بازیگرانی نبود که به این و آن رو بیندازد تا نقش بگیرد و یک دلیل کم‌کاری‌اش همین بود که مناعت طبع بالایی داشت.
خیلی خوب زبان بدن را می‌شناخت و به‌ویژه از چشمان و دستانش خیلی خوب بازی می‌گرفت و همین باعث می‌شد وقتی در یکی دو سکانس از کاری ظاهر شود باز با صلابت حضور خود را بر کار تحمیل کند.
زندگی این نسل که خودم هم شاید عضو کوچکی از آنها باشم پر از تجربه‌های مختلف است. زمانی که ما وارد کار در تلویزیون و سینما شدیم این همه بودجه‌های میلیاردی در کار نبود و همه فقط با عشق به صحنه بود که سعی می‌کردیم کمبودها را تحمل کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که بینندگان لذت ببرند و امثال کریم اکبری‌مبارکه با جان و دل ایفای نقش کردند و در این ایفای نقش ابایی نداشتند از این‌که همه زندگی خود را بر سر کار بگذارند.
ای‌کاش با این نسل از بزرگان بازیگری مهربان‌تر باشیم و در زمان حیات‌شان هوای آنها را داشته باشیم. خیلی مهم است که هنرمند را تا وقتی در قید حیات است مورد تمجید قرار دهیم چون بعد از فوت دیگر هرچقدر هم که تعریف و تمجید کنیم فایده تعریف در زمان حیات را ندارد.
رسول نجفیان - بازیگر / روزنامه جام جم
منبع: جام جم آنلاین

http://www.sepahannews.ir/fa/News/192657/گوهری-که-از-دست-رفت
بستن   چاپ