پیام سپاهان
پایان مرحله نخست مرمت مناره مسجد جامع تاریخی نطنز
شنبه 10 آبان 1399 - 13:39:50
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز از پایان یافتن مرحله نخست عملیات مرمت و استحکام بخشی مناره مسجد جامع تاریخی نطنز خبر داد.
حسین یزدانمهر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نخستین مرحله از عملیات مرمت و استحکام بخشی مناره مسجد جامع نطنز که بر اثر عوامل شدید جوی تخریب شده بود، به پایان رسید.
وی افزود: پس از بررسی تیم کارشناسی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان و تخصیص اعتبارات لازم، در مرحله نخست طرح مرمت مناره تدوین و در ابتدای سال جاری تایید شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: قسمتی از بدنه مقرنس جبهه شمالی (قطاربندی) مناره مجموعه تاریخی مسجد جامع و بقعه شیخ عبدالصمد از شاهکارهای هنری قرن هفتم هجری قمری یا عصر ایلخانی است که بر اثر بارش‌های شدید باران و تگرگ در اواخر سال گذشته دچار آسیب شد.
وی تصریح کرد: این مناره با ارتفاعی بیش از 37 متر با سبک جالب تزئینات کاشی کاری مقرنس و تلفیق آجر و کاشی همراه با نام مقدس حضرت محمد(ص) و نام های الهی که دور تا دور این مناره تزیین شده و همچنین کتیبه پهن و فیروزه‌ای در مجموعه تاریخی مسجد جامع نطنز و بقعه شیخ عبدالصمد به عنوان یک اثر منحصربه ‌فرد و بی‌ بدیل خود نمایی می ‌کند.
انتهای پیام
منبع: ایسنا

http://www.sepahannews.ir/fa/News/192653/پایان-مرحله-نخست-مرمت-مناره-مسجد-جامع-تاریخی-نطنز
بستن   چاپ