پیام سپاهان
سرمقاله فرهیختگان/ ستیز عقلانیت استدلال‌گر علیه عقل خودبنیاد
شنبه 10 آبان 1399 - 13:38:09
پیام سپاهان - فرهیختگان / « ستیز عقلانیت استدلال‌گر علیه عقل خودبنیاد » عنوان یادداشت روزنامه فرهیختگان به قلم عبدالحسین خسروپناه(رئیس هیات‌مدیره مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها) است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
 انما المومنون اخوه فاصلحوا بین أخویکم و اتقوالله لعلکم ترحمون
سالگرد ولادت نبی‌الله‌الاعظم حضرت رسول‌اکرم(ص) و هفته وحدت را به همه مسلمانان جهان تبریک عرض می‌کنم. ان‌شاءالله به برکت دعای اولیای الهی، اخوت و‌ محبت بین مسلمانان و وحدت بین علما و توده مردم در جهان اسلام به صورت گسترده تحقق یابد تا معاندان و دشمنان قسم‌خورده در جهان صهیونیستی نتوانند به تضعیف اسلام بپردازند.
 وحدت بین مسلمانان باید مشتی آهنین بر دهان یاوه‌گویان و اهانت‌کنندگان به ساحت مقدس حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی(ص) بزند تا ابهت اسلام را مشاهده کنند.
 وحدت نظری و عملی مسلمانان باید با قدرت فکری و علمی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و بهداشتی و امنیتی، دهان امثال مکرون فرانسوی را ببندد تا به بهانه آزادی بیان به مقدسات اسلام توهین نکنند.
اسلام دین جامع و کامل و هدایتگر در مسیر سعادت دنیوی و اخروی انسان‌هاست. اسلام با اومانیسم غربی که خدای سبحان را به حاشیه می‌راند، مخالف است و بر کرامت و عزت انسان باور دارد.
اسلام با عقلانیت خودبنیاد که به شکاکیت و نسبی‌گرایی می‌انجامد و وحی الهی را به حاشیه می‌راند؛ مخالف است و بر عقل استدلال‌گر و منطقی تاکید دارد.
اسلام با سکولاریسم مخالف است؛ چون دین مبین اسلام، دنیاگرایی و نفی آخرت را نمی‌پذیرد و مروج دنیای برای آخرت است.
هیچ دینی از ادیان موجود همچون اسلام از عقلانیت و وحیانیت، از دنیا و آخرت و از مادیت و معنویت سخن نمی‌گوید و این نگاه جامع‌نگری است که تمدن سعادتمند بشری را به ارمغان می‌آورد و استعمارگران دنیا با همین اندیشه جامع، مخالفند و لذا به هر وسیله‌ای تمسک می‌کنند تا اسلام‌ستیزی را رواج دهند و توده مردم را اسلام‌گریز سازند.
این استعمارگران، گاهی با ساختن داعش و گاهی با توهین به نبی گرامی اسلام و به بهانه آزادی بیان به دنبال اسلام‌هراسی هستند؛ درحالی که تبصره 2 ماده 19 حقوق بشر با این‌گونه آزادی‌های معارض با اخلاق بشری مخالفت می‌کند.
باید از رئیس‌جمهور فرانسه پرسید چطور طرح پرسش از هولوکاست، مصداق آزادی بیان نیست و جرم تلقی می‌شود و لکن توهین به رسول اعظم، آزادی بیان است؟!
اهل بصیرت بارها گفته‌اند به اسناد غربی ازجمله سند 2030 نمی‌توان اعتماد کرد چون اینها شعارهای زیبا می‌دهند و جوامع را در اسناد زیبا به تور می‌اندازند و سپس در تعیین مصادیق کار دیگری می‌کنند و با بازی‌های زبانی ویتگنشتاین، شهید قاسم سلیمانی مجاهد و امنیت‌ساز را تروریست می‌شمارند و در صحنه دیگر جدیدترین سلاح‌های نظامی خود را به داعش می‌دهند. دنیای امروز فریبنده‌ترین عصر خود را می‌گذراند. غرب مدرن استعمارگر، شعارهای زیبایی مثل عدالت، آزادی، حقوق زنان و کودکان را سر می‌دهد؛ اما بیشترین تجاوز به عنف و بیشترین کودک‌کشی و بیشترین ظلم به مردم و بیشترین اختناق و استبداد را به همراه دارد.
مسلمانان جهان باید بدانند که اگر در این زمان، وحدت و اخوت در مسیر تمدن نوین اسلامی را نپذیرند؛ در آینده‌ای نه‌چندان دور و بیش از پیش، تبدیل به جوامعی مقلد منفعل و برده استعمارگران و عقب‌مانده و ذلیل و فقیر خواهند شد و وقتی استعمارگران، انرژی و منابع زیرزمینی و دریایی کشورهای اسلامی را به تاراج بردند؛ آنگاه مانند دستمال کهنه‌ای دورانداختنی با اینها رفتار خواهند کرد.
این وحدت و اخوت در مسیر تمدن نوین اسلامی، نیازمند تعلیم و تربیت اسلامی است که از دوران ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی باید به کودکان و نوجوانان و جوانان آموزش داده شود تا تفکر اسلامی پیدا کنند. تفکر اسلامی، شبکه‌سازی و جبهه‌سازی و گفتمان‌سازی می‌کند و زمینه را برای تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی محقق می‌سازد و زمینه را برای ظهور منجی آخرالزمان فراهم می‌کند.
 مسلمانان غیر از توجه به توطئه استعمارگران باید به نکته دیگری هم بصیرت داشته باشند و آن عبارت از تهدید شیعیان انگلیسی و سنی‌های صهیونیستی است که در لباس اسلام به دنبال تفرقه‌سازی و ضربه زدن به اخوت و وحدت اسلامی هستند و اجازه گام برداشتن در مسیر تمدن نوین اسلامی را نمی‌دهند.
عجیب اینکه برخی با لباس روحانیت، سخنان خلاف واقع نسبت به علما را در رسانه‌های عمومی منتشر می‌کنند و اجماع علمای شیعه مبنی‌بر مسلم دانستن همه فرقه‌های اسلامی را مخدوش می‌سازند و باعث تفرقه در ایام وحدت می‌شوند.
خداوندا در این دنیای مکر و فریب و خدعه و نفاق و کفر مدرن، اسلام را حمایت کن و بصیرت و وحدت و اخوت و تمدن‌سازی را در دل‌های مومنان قرار ده و دولت کریمه مهدوی را در جهان اسلام مستقر گردان.
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/192628/سرمقاله-فرهیختگان--ستیز-عقلانیت-استدلال‌گر-علیه-عقل-خودبنیاد
بستن   چاپ