پیام سپاهان
سونی در مراحل نهایی خرید پلتفرم کرانچی‌رول
جمعه 9 آبان 1399 - 23:46:36
پیام سپاهان - گیم فا / برای مدت زیادی می‌شود که شنیده‌ایم شرکت سونی قصد دارد پلتفرم استریم انیمه یعنی کرانچی‌رول (Crunchyroll) را خریداری کند و در زمینه‌ی تولید و پخش انیمه حرکت‌های بزرگی انجام دهد. وبسایت Nikkie Asia گزارش می‌دهد که این ابر شرکت ژاپنی در ماحل پایانی مذاکره قرار دارد و به زودی این تصاحب را با قیمت 957 میلیون دلار انجام خواهد داد و بخش عظیمی از صنعت انیمه‌ی جهانی را بدست می‌آورد.
از طرفی سونی دو شرکت مهم در توزیع و توسعه‌ی انیمه یعنی فانیمیشن (Funimation) و انیپلکس (Aniplex) را از آن خود کرده است. این دو شرکت لایسنس پخش انیمه‌های معروفی مانند Sword Art Online ،Cowboy Bebop ،Fullmetal Alchemist Dragon Ball و بسیاری از انیمه‌های دیگر را در دست دارند. مطمئناََ ترکیب این دو شرکت با کرانچی‌رول می‌تواند جایگاه سونی در توسعه، توزیع و پخش انیمه را به بالاترین سطح خود برساند. در حال حاضر کرانچی‌رول 3 میلیون مشترک فعال دارد که ماهانه سودآور هستند اما سونی مطمئناََ چشم به 70 میلیون کاربری دارد که پرداخت چندانی ندارند. سونی با دو شرکت پخش دیگر خود می‌تواند محتویات این پلتفرم را تقویت کند.
خرید جدید سونی می‌تواند مزیت زیادی برای پلتفرم پلی‌استیشن داشته باشد. به عنوان مثال این احتمال وجود دارد اپلیکیشن کرانچی‌رول به پلی‌استیشن 5 اضافه شده و مشترکین پلاس به تمامی انیمه‌های این پلتفرم دسترسی داشته باشند. از طرفی داشتن لایسنس بسیاری از انیمه‌های تحت نظارت استودیوها و شرکت‌های توزیع می‌تواند دست سونی را برای ساخت انیمه‌ها باز کند. مطمئناََ مخاطبین ژاپنی به شدت از رویکرد سونی استقبال خواهند کرد چرا که این دسته از بازی‌ها در این منطقه طرفداران بسیاری دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/192467/سونی-در-مراحل-نهایی-خرید-پلتفرم-کرانچی‌رول
بستن   چاپ