پیام سپاهان
خدمت‌رسانی جهادگران 4 پایگاه بسیج به مناطق حاشیه‌نشین شهر اصفهان
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 18:07:39
پیام سپاهان - به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن عجمی صبح امروز در نشست خبری اقشار بسیج استان اظهار داشت: دو دهه از طول عمر بسیج سازندگی می‌گذرد و در این ایام این نهاد توانسته عملکرد خوبی را از خود نشان دهند، شاید بسیج سازندگی از لحاظ مالی قوی نباشد اما عملکرد بسیار خوبی را داشته است.
وی افزود: بسیج سازندگی توانسته در جامعه نقش مفید و مؤثری را از خود نشان دهند، برای مثال در سال 98 و اتفاقات ناگوار و بلاهای طبیعی بسیج سازندگی در میدان حاضر شد و با کمک نیروی‌های جهادی عملیات کمک رسانی به مناطق سیل‌زده و بحرانی صورت گرفت.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: در طرح‌های محرومیت‌زدایی و کرامت بسیج سازندگی نقش خود را به خوبی ایفا کند، امروز 1265 صندوق قرض الحسنه به همت بسیج سازندگی راه‌اندازی شده است، 53 هزار نفر با 15 میلیارد تومان نقدینگی در این صندوق‌ها حاضر هستند، 6420 وام اشتغال که به صورت متوسط هر وام 2 میلیون تومان تصویب شده و در جهت کارآفرینی و ایجاد اشتغال پرداخت شده است.
وی تشریح کرد: با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و اداره میراث فرهنگی و گردشگری، تعاملات خوبی اتخاذ شد و مباحث آموزشی در سطح استان جاری شد، برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص مشاغل خرد و کوچک با همت بسیج سازندگی توانست به اشتغال زایی کمک کند.
عجمی در ادامه افزود: نیروی جهادی استان، در سطح کشور فعال بودند و در بلاهای طبیعی و همچنین طرح‌های محرومیت‌زدایی نقش مهمی داشتند و در سطح ملی جایگاه خوبی را برای خود ساخته‌اند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: در بحث مبارزه با کرونا نیز گروه‌های جهادی در میدان حاضر بودند، نیرو‌های جهادی در ضد عفونی کردن معابر، بحث آموزش، توزیع اقلام بهداشتی، تدفین اموات، تولید ماسک، و همچنین طرح غربالگری نقش مهمی را ایفا کردند؛ در بحث کمک مؤمنانه نیز در مرحله نخست این طرح، بسیج سازندگی توانست 369 هزار بسته معیشتی با ارزش تقریبی هر بسته 250 هزار تومان را در اختیار نیازمندان قرار دهد.
وی افزود: در طرح مهر کریمانه نیز بسیج سازندگی 400 جهیزیه را در اختیار خانواده‌ها قرار داد، اهدا 26 هزار بسته معیشتی و تجهیزات الکترونیکی همانند موبایل و تبلت برای دانش‌آموزان نیز در دستور کار قرار دارد.
عجمی در خصوص محرومیت‌زدایی محلات حاشیه شهر اصفهان بیان داشت: چهار پایگاه مقاومت بسیج در این مناطق فعال هستند، برنامه‌ریزی‌های خوبی برای این مناطق صورت گرفته و اقدامات مناسبی نیز انجام شد؛ برای مثال در محله زینبیه سپاه با ایجاد کارگاه تولید ماسک اشتغال‌زایی ایجاد کرد؛ حاشیه شهر اصفهان در مدت 40 سال ایجاد شد و قطعا نمی‌توان در مدت یک سال محرومیت‌زایی کرد.
انتهای پیام /63107/ص20/
منبع: فارس

http://www.sepahannews.ir/fa/News/191723/خدمت‌رسانی-جهادگران-4-پایگاه-بسیج-به-مناطق-حاشیه‌نشین-شهر-اصفهان
بستن   چاپ