پیام سپاهان
رئیس اداره تعزیرات حکومتی:
افزایش قیمت‌ها در اردستان غیرمنطقی است
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 15:40:54
پیام سپاهان - کاشان- رئیس اداره تعزیرات حکومتی اردستان گفت: وضعیت قیمت‌ کالاها در چند ماه گذشته در این شهرستان بی‌رویه و به صورت غیرمنطقی افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، رحمت‌الله ابوذری روز چهارشنبه در نشست کارگروه تعزیرات اردستان افزود: موضوع گرانی البته مختص یک شهرستان نیست و در سطح کشور نیز با توجه به شرایط ویژه‌ای که حاکم است، این افزایش قیمت مشاهده می‌شود.
وی بیان کرد: 26 پرونده تخلف در یک ماه گذشته به اداره تعزیرات حکومتی اردستان فرستاده شده بود که متخلفان در 14 فقره پرونده به ارزش افزون بر 700 میلیون ریال جریمه شدند.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی اردستان اضافه کرد: بیشترین تخلفی که در پرونده‌های ارسالی به این اداره وجود دارد، در بخش اصناف و مربوط به درج نکردن قیمت و گران‌فروشی و در بخش پلیس آگاهی کالای قاچاق است.
وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی برای برخورد با متخلفان کوتاهی نخواهد داشت، تاکید کرد: انتظار می‌رود بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف فعالیت‌های خود را در شهرستان اردستان افزایش دهند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به وضعیتی که به وجود آمده است، در برخی اقلام مانند روغن خوراکی، جامد و سیمان با کمبود روبه‌رو شدیم که بر اساس رایزنی با کارخانه سیمان اردستان، مشکل برطرف می‌شود.
محمدرضا باقری افزود: همچنین بنابر پیش‌بینی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در روزهای آینده چهار تن روغن وارد و در قالب سامانه بین شهروندان توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به ازدحام شهروندان برای دریافت کالاهای تنظیم بازاری به ویژه مرغ منجمد افزود: خوشبختانه گوشت مرغ به اندازه کافی پیش‌بینی شده است و نیازی نیست مردم در روزهای کرونایی برای دریافت این کالا در صف بایستند؛ این کالا به طور قطع در اختیار همه واجدان شرایط قرار خواهد گرفت.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان تصریح کرد: هر شهروند که کدملی خود را اعلام کند، می‌تواند هفت کیلوگرم مرغ منجمد با قیمت 150 هزار ریال دریافت کند.
وی با اشاره به قیمت 140 تا 145 هزار ریالی تخم‌مرغ تشریح کرد: ستاد تنظیم بازار استان اصفهان در نشستی قیمت مصوب گوشت مرغ گرم را 220 هزار ریال اعلام کرده بود اما در عمل کشتارگاه‌ها رعایت نمی‌کنند و مرغ با قیمت خودسرانه وارد بازار می‌شود.
باقری به نظارت مستمر بازرسان این اداره اشاره کرد و گفت: بیش از 150 مورد بازرسی در یک ماه گذشته از اصناف انجام شده اما تلاش اداره صنعت، معدن و تجارت بر این است که کالاهای اساسی را ابتدا تامین کند، سپس بر قیمت‌ها نظارت داشته باشد.
تعداد 2 هزار و 712 واحد صنفی و 12 اتحادیه در حال حاضر در شهرستان اردستان فعالیت دارند.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.
برچسب‌ها
اصناف اردستان اصفهان سازمان تعزیرات حکومتی گرانی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/191652/افزایش-قیمت‌ها-در-اردستان-غیرمنطقی-است
بستن   چاپ