پیام سپاهان
افزایش تولید محتواهای الکترونیکی در حوزه دفاع مقدس ضروریست
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 16:23:03
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان گفت: افزایش محتواهای الکترونیکی حوزه دفاع مقدس بدلیل محدودیت برگزاری رویدادهای مختلف مرتبط با ایثار و شهادت، ضروریست.

سردار مجتبی شیروانیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در موزه دفاع مقدس اصفهان افزود: بدلیل شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید-19، بیشتر برنامه‌های امسال حوزه دفاع مقدس بصورت مجازی برگزار شده است لذا باید برای برنامه‌های پیش‌رو، حجم تولیدات موثر با محوریت فضای مجازی افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: بر همین اساس برای روز حماسه 25 آبان اصفهان بعنوان سومین برنامه اصلی از برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس در این اشتان، برنامه‌های مجازی در نظر گرفته شده است تا جایگاه جانفشانی‌های رزمندگان همچنان پابرجا باشد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان خاطرنشان کرد: در حماسه 25 آبان 61 پیکر بیش از 370 شهید عملیات محرم را تشییع کردند و امام خمینی(ره) در باره این روز حماسی فرمودند، در کجای دنیا جایی مثل اصفهان را پیدا می‌کنید که چند روز پیش 370 شهیدش را تشییع کردند و پس از آن هم هزاران نفر دیگر از جوانان شجاع اصفهان راهی جبهه‌ها شدند تا از مرزهای کشور دفاع کنند.
سردار شیروانیان اضافه کرد: این روز از جمله روزهای مهم اصفهان به شمار می‌رود و از آنجا که همزمان با هفته اصفهان است باید برنامه‌های ویژه‌ای برای آن در نظر گرفت.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اصفهان خاطرنشان کرد: امسال با توجه به اینکه در دوره چهل سالگی دفاع مقدس هستیم نیاز است که برنامه‌ها بصورت فراگیرتر اجرا شود تا مخاطبان هرچه بیشتر با روحیه جهادگران بخصوص شهدای اصفهان آشنا شوند.
وی با اشاره به اهمیت نشر فرهنگ دفاع مقدس در بین نسل جوان تصریح کرد: نوجوانان و جوانان کنونی در مقایسه با گذشته اطلاعات کمتری از روزگار جنگ تحمیلی و رشادت‌ مبارزان حق علیه باطل دارند لذا تدوین رویدادهای فرهنگی جامع برای شناخت بیشتر آنان از این عرصه از اهمیت بالایی برخوردار است.
سردار شیروانیان با بیان اینکه امسال همزمان با 13 دی روز شهادت حاج قاسم سلیمانی، ویژه برنامه‌های متعددی در سطح استان‌ها برگزار می‌شود، افزود: اصفهان هم برای زنده نگه داشتن نام این شهید و سایر یاران او، ویژه برنامه‌هایی تدارک خواهد دید که البته بدلیل همه‌گیری بیماری بصورت مجازی خواهد بود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اصفهان با اشاره به اینکه شهدایی همچون شهید سردار سلیمانی همواره چهره استکبار و مزدوران را برملا کرده‌اند، اظهار داشت: این روزها بانگ مبارزه طلبی فراتر از مرزهای کشور رفته و مدافعان حرم در راستای حفظ اسلام، حرم اهل بیت، دین و مکتب در تلاشند.
وی به ضرورت تبیین فرهنگ دفاع مقدس و معارف جنگ اشاره کرد و گفت: مرجعیت اقدامات مرتبط با این امر در اصفهان بر عهده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع است و در این پیوند قصد داریم رویدادهای فرهنگی با حضور بیشتر مردم را افزایش دهیم.
مراسم بزرگداشت حماسه 25 آبان و شهدای عملیات محرم هر سال با حضور جامعه ایثارگر کشور و استان، مقامات نظامی و انتظامی و خانواده‌ای معظم شهدا برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، عملیات محرم با رمز یا زینب(س) و با هدف آزادسازی جبال مرزی "حمرین" در جنوب دهلران از دهم آبان 61 طی سه مرحله در مناطق شرهانی، زبیدان و بیات، جنوب شرقی دهلران در غرب عین خوش انجام شد.
در عملیات محرم حدود 260 دستگاه تانک و نفربر دشمن برای نخستین بار در طول دفاع مقدس توسط گردان های موتورسوار سپاه معروف به "شکارچیان تانک" زده و 230 دستگاه خودرو منهدم شد و حدود 160 دستگاه تانک "57 T" لیزری که عراق از اتریش خریداری کرده و به نام "گردان‌های تانک صدام" نامگذاری شده بود، سالم به دست توانمند رزمندگان اسلام افتاد.
رزمندگان اسلام در این عملیات تعداد زیادی از تیپ‌های پیاده زرهی ارتش عراق شامل تیپ 24 مکانیزه گُردان‌های مخصوص و پنج گردان کماندویی، گردان الحریر و گردان‌های تانک صدام را بصورت کامل منهدم کردند و بیش از هفت هزار نفر از دشمنان بعثی را نیز به هلاکت رساندند.
استان اصفهان با تقدیم 23 هزار شهید و جمع کثیری آزاده و جانباز در راه انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، رتبه اول را از این نظر در بین استان‌های کشور دارد.
برچسب‌ها
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس اصفهان چهلمین سالگرد دفاع مقدس

http://www.sepahannews.ir/fa/News/191650/افزایش-تولید-محتواهای-الکترونیکی-در-حوزه-دفاع-مقدس-ضروریست
بستن   چاپ