پیام سپاهان
60 قلاده سگ بدون صاحب در مهاباد زنده‌گیری شد
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 15:24:30
پیام سپاهان - کریم محمدنژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور آرامش و رضایت شهروندان و ضرورت بیشتر سلامت افراد، طرح جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در سطح خیابان و پارک‌های مهاباد اجرا شد.
وی ادامه داد: در این طرح، به طور میانگین هر شب 10 قلاده سگ بلاصاحب زنده‌گیری و پس از واکسیناسیون و اقدامات بهداشتی به کمپ نگهداری تازه تاسیس سگ‌های بلاصاحب تحویل داده شدند.
سرپرست شهرداری مهاباد اظهار داشت: کمپ روستای "پیربه‌له" دارای ظرفیت 300 قلاده بوده که هم‌اکنون بالغ بر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شهرداری برای تکمیل و استفاده حداکثری از ظرفیت آن طی یک ماه گذشته 2 میلیارد ریال هزینه کرده است.
محمدنژاد اضافه کرد: به دلیل افزایش قابل ملاحظه تعداد سگ‌های بدون صاحب در شهر و بروز مشکلاتی برای شهروندان، اقدام زنده گیری و جمع آوری سگ های بلاصاحب ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، با افزایش تعداد سگ‌های بلاصاحب در سطح شهرستان مهاباد، آمار گازگرفتگی طی ماه اخیر به طور قابل ملاحظه‌ای بالا رفته و گزارش‌های متعددی از طرف شهروندان مبنی بر افزایش حضور آزاردهنده این حیوانات در گله‌های چندتایی در مناطق حاشیه شهر گزارش شده است.
طی یک ماهه گذشته 55 مورد گاز گرفتگی در مهاباد اتفاق افتاده که برای تمامی آنها واکسن ضدهاری در مراکز درمانی تجویز و تزریق شده است.
شهر 166 هزار نفری مهاباد دارای 2 هزار و 400 کیلومتر مربع مساحت بوده و از سال 1306 بلدیه یا شهرداری در آن راه‌اندازی شده است.
برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور
منبع: ایرنا

http://www.sepahannews.ir/fa/News/191631/60-قلاده-سگ-بدون-صاحب-در-مهاباد-زنده‌گیری-شد
بستن   چاپ