پیام سپاهان
رئیس اتاق اصناف اصفهان:
شهرستان اصفهان مشمول محدودیت‌های شدید کرونا نشده است
دوشنبه 5 آبان 1399 - 09:42:47
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: شهرستان اصفهان شامل محدودیت های جدید و شدید کرونا نشده است و تنها اصناف پنج شهرستان تعطیل است.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص محدودیت های شدید کرونایی که روز شنبه از سوی دولت اعلام شد، اظهار کرد: شهرستان اصفهان جزو محدودیت های شدید کرونایی نیست و تنها پنج شهرستان گلپایگان، خوانسار، سمیرم، نجف آباد و شاهین شهر مشمول این محدودیت ها هستند.
وی افزود: براساس این مصوبه جدید، مشاغلی که در گروه بندی 2، 3 و 4 قرار دارند، تعطیل هستند و تنها مشاغل گروه که مرتبط با زندگی روزمره و نیازهای ضروری مردم هستند از جمله اورژانس‌ها، مراکز خدماتی و اداری، مراکز امنیتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و... به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
رئیس اتاق اصناف اصفهان درباره اینکه چرا با وجود قرمز بودن شهر اصفهان، این شهرستان مشمول محدودیت های جدید نمی شود، اظهار کرد: در دسته بندی اخیر شهرستان ها براساس میزان مرگ و میر و ابتلا به کرونا مشمول محدودیت های شدید کرونایی شده اند.
وی توضیح داد: اگرچه عنوان می شود تهران یکی از کلانشهرهای آلوده به کرونا است، اما خود این شهر مشمول این طرح نبوده و دو شهرستان ورامین و دماوند از استان تهران مشمول محدودیت های شدید کرونایی قرار گرفته اند.
جهانگیری در خصوص محدودیت اصناف در شهرستان اصفهان نیز، گفت: بعد از محدودیت های دو هفته ای مشاغل در اصفهان و بازگشایی دوباره آنها، در حال حاضر تالارهای عروسی، گیم نت و بازی های رایانه ای، قهوه خانه ها و ... تعطیل است.
وی تصریح کرد: شهرستان اصفهان شامل محدودیت های جدید کرونا نشده است و تنها اصناف پنج شهرستان یاد شده تعطیل است.
به گزارش ایسنا، روز شنبه 3 آبان امسال بر اساس مصوبه جدیدی که در «جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا» در ایران به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور به تصویب رسیده است، محدودیت‌های شدید کرونایی در 43 شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا را دارند، از امروز دوشنبه اعمال می شود و همچنین عنوان شد در صورت لزوم این محدودیت‌ها تمدید خواهد شد.
مطابق آخرین آمار دانشگاه علوم اصفهان در 24 ساعت 4 آبان ماه، 1412 نفر موارد مثبت جدید کرونا در 22 شهرستان اصفهان ثبت شده است و در این تاریخ 34 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را داده اند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/190478/شهرستان-اصفهان-مشمول-محدودیت‌های-شدید-کرونا-نشده-است
بستن   چاپ