پیام سپاهان
آلودگی هوا تا پایان هفته جاری در اصفهان ادامه دارد
شنبه 3 آبان 1399 - 08:45:55
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: افزایش غلظت آلاینده‌ها و آلودگی هوا با توجه به شرایط جوی پایدار و سکون هوا تا پایان هفته جاری در کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ مناطق مرکزی استان ادامه دارد.

منصور شیشه‌فروش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار بر روی استان اصفهان در چند روز آینده است بنابراین در مناطق مرکزی بویژه در ساعت‌های اولیه روز، غبار صبحگاهی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه هوای کلانشهر اصفهان در چند روز اخیر نیز با افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه بود، اظهارداشت: این آلودگی به حدی نبود که به حالت اضطرار برسد و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بود.
شیشه فروش به تمهیدات در نظر گرفته شده برای کاهش آلودگی هوا در روزهای آینده اشاره و اضافه کرد: بر اساس هماهنگی با سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل حفاظت محیط زیست مقرر شد فعالیت کوره‌پزخانه‌ها با هدف کاهش انتشار ذرات گرد و غبار متوقف شود.
وی با بیان اینکه بیشتر کوره‌پزخانه ها در شهرستان برخوار و شرق شهرستان اصفهان مستقر است، ادامه داد: بر اساس گزارش رسیده در روزهای اخیر فعالیت 54 کوره‌پزخانه ها متوقف شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه استفاده از سوخت مازوت در صنایع و نیروگاه‌ها ممنوع است، تصریح کرد: شرکت گاز استان باید بطور مستمر به این واحدها گاز رسانی کند.
وی به یک میلیون و 800 هزار مشترک گاز در استان اشاره و اضافه کرد: مردم نیز باید تا جای ممکن در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا علاوه بر کاهش آلودگی هوا، سوخت رسانی به صنایع و نیروگاه‌ها با کمترین مشکل انجام شود.
شیشه فروش از مردم خواست تا با انتخاب وسایل گرمایشی استاندارد و نصب و راه اندازی آنها با کمک کارشناسان از بروز حوادث پیشگیری کنند و خاطرنشان کرد: در هفته ای که گذشت سه نفر در اصفهان بدلیل مسمومیت با منوکسید کربن و گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.
وی با اشاره به اینکه امسال سرمای زودرس به اصفهان رسید، گفت: این موضوع علاوه بر افزایش مصرف گاز منجر به سرمازدگی برخی از محصولات کشاورزی در مناطق غربی و جنوبی استان شد.
هوای کلانشهر اصفهان از دوشنبه تا پنجشنبه (بیست و هشتم مهر تا اول آبان جاری) با شاخص کیفی 119، 139، 144 و 147 (AQI )در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.
هوای مبارکه، سگزی و خمینی شهر نیز روز پنجشنبه اول آبان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و نجف آباد در وضعیت ناسالم برای عموم قرار داشت.
اصفهان، آلوده‌ترین کلانشهر کشور است و سایر شهرها و مناطق صنعتی این استان نیز همواره با معضل آلودگی هوا بویژه در فصول سرد سال مواجه هستند.
کارشناسان، فعال شدن کانون‌های گرد و غبار، خشک شدن زاینده‌رود و تالاب بین‌المللی گاوخونی، فعالیت واحدهای صنعتی و تردد خودروهای زیاد را از جمله دلایل آلودگی این خطه می‌دانند.
برچسب‌ها
مدیریت بحران اصفهان آلودگی هوا

http://www.sepahannews.ir/fa/News/189988/آلودگی-هوا-تا-پایان-هفته-جاری-در-اصفهان-ادامه-دارد
بستن   چاپ