پیام سپاهان
نفرات برتر المپیاد فیلمسازی جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان معرفی شدند
پنجشنبه 1 آبان 1399 - 22:14:59
پیام سپاهان - اصفهان- نفرات برتر چهارمین المپیاد فیلمسازی سی و سومین جشنواره بین الملی فیلم کودکان و نوجوانان پنجشنبه شب با معرفی نفرات برتر بخش های ایده و فیلم مشخص شدند.

مدال طلای المپیاد در بخش فیلم به انیمیشن «کاج» به کارگردانی «معصومه توتاخانه» از مراغه عضو گروه عاشق و در بخش ایده گروهی به «هاف تایم» از گروه نقاب، منتور: غلامرضا رمضانی و مربی: مهدی رضایی- به‌خاطر طراوت ایده، جسارت در بیان و شخصیت‌های اکتیو اهدا شد.
64 اثر یعنی 36 فیلم کوتاه و 28 ایده از 31 دختر و 33 پسر نوجوان از 24 استان برای چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان انتخاب شده بودند.
جوایز بخش فیلم: مدال برنز: "ریحانه تاتاری" برای فیلم «کرونا دم در خانه در کمین است» از گرگان عضو گروه عاشق. «نواب محمودی» برای دریافت مدال المپیاد روی صحنه رفت.
مدال برنز: «مهشاد سعادت» برای فیلم « ای کاش مدرسه ما» از شهر پردیس عضو گروه مارول. «بیژن میرباقری» برای دریافت مدال المپیاد روی صحنه رفت.
مدال نقره: «پوکابد رحمانی» برای فیلم «جادوی خواندنی» از قزوین عضو گروه حافظ. «عادل تبریزی» برای دریافت مدال روی صحنه رفت.
مدال نقره: «ایلیا رمضانی» برای فیلم «فضای زندگی» از بوشهر عضو گروه سینمایی. «حافظ آهی» برای دریافت مدال روی صحنه رفت.
جوایز بخش ایده: مدال برنز: ایده گروهی «آپدیت» از گروه مارول به سرپرستی آقای بیژن میرباقری و فریبرز آهنین.
مدال برنز: ایده گروهی « همسایه » از گروه حافظ به سرپرستی سیروس حسن‌پور و عادل تبریزی.
مدال برنز: ایده گروهی «سیمرغ» از گروه پیام‌ها به سرپرستی ابوالفضل جلیلی و میرعباس خسروی‌نژاد.
مدال برنز: ایده گروهی «بازمانده» از گروه بچه زرنگ به سرپرستی حامد جعفری و تی‌یام یابنده.
مدال برنز: ایده گروهی «رکاب» از گروه باحال‌ها به سرپرستی مهین جواهریان و شهلا پورآرین.
مدال نقره: ایده گروهی «شکلات» از گروه عاشق، منتور: سیدجواد حسینی و مربی: نواب محمودی- برای ایده درخشان طرح درست به موضوع: توجه به تنهایی و اندوه نسل نوجوان و توجه به همدلی.
مدال نقره: ایده گروهی «ایده سرگین غلطان» از گروه هم سینمایی، منتور: وحید گلستان. مربی: حافظ آهی- به‌خاطر نگاه کاملا نو و تازه به محیط زیست و توجه به موضوع کمتر دیده شده به بخشی از آلودگی زیست محیطی.
دبیر سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در این آیین افزود: سال گذشته برای مهین جواهریان و امسال برای ابراهیم فروزش و کامبوزیا پرتوی بزرگداشت برگزار کردیم.
علیرضا تابش شناساندن هنرمندان به کودکان و نوجوانان را از اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: هدف اصلی المپیاد استعدادیابی است و ادامه این راه در انجمن سینمای جوانان صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: قصد داریم نوجوانان بعد از فیلمساز شدن برای حمایت گرفتن به سمت ما بیایند و به سمت سینمای حرفه‌ای حرکت کنند و به مدارج بالاتر برسند.
قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی گفت: روزی که قرار شد المپیاد را آنلاین برگزار کنیم تصور این شور و هیجان را نداشتیم اما اتفاق خوبی بود که در برگزاری این المیپاد افتاد.
حبیب ایل بیگی خاطرنشان کرد: انرژی نوجوانان به ما توان بیشتری داد تا حتی اگر کرونا هم از برگزاری مراسم جلوگیری کرد برنامه را به صورت آنلاین برگزار کنیم و خللی در برگزاری ایجاد نشود.
مدیر المپیاد فیلمسازی نوجوانان اظهارداشت: ما هنوز برای برگزاری المپیاد نهادی نداریم، اگر امکانی فراهم شود که این فقط یک رویداد نباشد و نوجوانان با استعداد با دوره‌ها در طول سال به محتوای موثر دسترسی داشته باشند اتفاق خوبی می‌افتد.
در این آیین برای اهدای جوایز، به دلیل ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور نوجوانان در تهران، مربیان آن‌ها این جوایز را تحویل گرفتند.
چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان روز یکشنبه 27 مهرماه همزمان با آیین افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرد.
برچسب‌ها
جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان تولید فیلم فیلم

http://www.sepahannews.ir/fa/News/189794/نفرات-برتر-المپیاد-فیلمسازی-جشنواره-فیلم-کودکان-و-نوجوانان-معرفی-شدند
بستن   چاپ