پیام سپاهان
جزئیات حافظه اکسترنال Xbox Series X و S مشخص شد
پنجشنبه 1 آبان 1399 - 19:41:10
پیام سپاهان - سخت افزار / تنها سه هفته تا زمان عرضه دو مدل از موردانتظارترین کنسول‌های نسل بعد باقی مانده که هر دو نماینده مایکروسافت در نسل جدید هستند. ایکس باکس سری ایکس به عنوان پرچمدار و سری اس به عنوان یک مدل ارزشمند با دو هدف متفاوت پا به میدان خواهند گذاشت تا به رقابت با رقبایی همچون PS5 و PS5 Digital بپردازند. با این وجود انتشار اطلاعات و جزئیات راجع به این کنسول‌ها همچنان ادامه دارد. اکنون شاهد انتشار جزئیات حافظه اکسترنال Xbox Series X و S هستیم.
جزئیات حافظه اکسترنال Xbox Series X و S
همان طور که می‌دانید، ایکس باکس سری ایکس مجهز به یک حافظه پرسرعت 1 ترابایتی از نوع NVMe SSD می باشد. طبق اسکرین شاتی که از بخش مدیریت فضای ذخیره سازی این کنسول منتشر شده، 781 گیگابایت از کل حافظه ذخیره سازی داخلی دستگاه در دسترس کاربر خواهد بود. هر چند ویدئوی دیگری از این بخش که در یوتیوب اشتراک گذاری شده بود، مقدار کمی بیشتر 802 گیگابایتی را نشان میداد. شاید تفاوت در نسخه فریمور این اختلاف جزئی را رقم زده است. اما هنوز اطمینانی در این مورد نیست.
با این حال منابع مختلف تائید کرده‌اند که برای اتصال درایوهای اکسترنال به ایکس باکس‌های جدید، قطعا نیاز به مدل های مجهز به رابط USB 3.0 خواهید داشت تا بتوانید از برنامه و بازی‌های ذخیره شده بر روی درایو ذخیره سازی بهره‌مند شوید. ضمنا حداقل فضای ذخیره سازی حافظه جانبی شما باید 128 گیگابایت باشد. چنین محدودیتی طبیعتا کاربرد درایوهای قدیمی و فلش درایوهای با ظرفیت کم را بر روی ایکس باکس سری ایکس و سری اس منتفی می‌سازد. همچنین لازم به ذکر است که درایوهای ذخیره سازی باید برای Xbox فرمت شده باشند.
به گفته تامز هاردور، بازی‌هایی که برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس بهینه‌سازی شده‌اند می‎توانند بر روی درایوهای اکسترنال USB 3.0 ذخیره شوند اما برای اجرای آنها حتما لازم است که از روی درایو داخلی کنسول یا کارت افزایش دهنده حافظه داخلی مخصوص ایکس باکس بارگذاری شوند. اما عناوینی که برای ایکس باکس‌های نسل بعد بهینه سازی نشده‌اند، از جمله عناوین ایکس باکس اصلی، ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان می‌توانند بر روی دستگاه‌های USB 3.0 نصب و اجرا شوند. ایکس باکس سری ایکس و سری اس به ترتیب با قیمت 499 و 299 دلار در تاریخ 10 نوامبر روانه بازار خواهند شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/189776/جزئیات-حافظه-اکسترنال-Xbox-Series-X-و-S-مشخص-شد
بستن   چاپ