پیام سپاهان
همکاری ناسا و نوکیا برای ارسال فناوری LTE به ماه
شنبه 26 مهر 1399 - 17:54:43
پیام سپاهان - کلیک / ناسا در آخرین بیانیه‌ی خود اعلام کرده است که در پروژه‌ی ارسال فناوری LTE به ماه قرار است با نوکیا همکاری کند. ناسا برای این پروژه بودجه‌ای 14.1 میلیون دلاری اختصاص داده است.
ناسا می‌خواهد برای پروژه احتمالی سال 2024 خود که قصد دارد در آن برای تحقیقات به ماه بازگردد، روشی کارآمد و قابل اعتماد برای ارتباط فضانوردان با یکدیگر داشته باشد و برای رسیدن به این هدف با شرکت پیشگام فناوری‌های ارتباطی نوکیا همکاری می‌کند. در بیانیه‌ای که این هفته آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا منتشر کرد مبلغ 14.1 میلیون دلار بودجه برای ساخت شبکه تلفن همراه 4G LTE در سطح ماه در اختیار نوکیا قرار خواهد داد.
جیمز رویتر، معاون همکار ناسا، گفت که سرویس تلفن همراه یونایتد پرس اینترنشنال در ماه می تواند ارتباط بین زیستگاه‌های ماه و فضانوردان را برای کشف سطح آن امکان پذیر کند. همچنین می تواند راهی برای ارتباط آژانس با فضاپیماها فراهم کند. وی گفت: “با بودجه‌ای که ناسا در اختیار نوکیا قرار می‌دهد، نوکیا بررسی خواهد کرد که چگونه می‌توان فناوری زمینی را برای محیط ماه برای پشتیبانی از ارتباطات قابل اطمینان و با سرعت بالا اصلاح کرد.”
این قرارداد بخشی از 370 میلیون دلار بودجه جدید آرتمیس است که البته مقدار قابل توجهی از این بودجه به شرکتهایی مانند SpaceX و United Launch Alliance اختصاص یافت.
این اولین تلاش نوکیا برای ارسال فناوری LTE به ماه نیست. در سال 2018، این شرکت با شرکت فضایی PTScientists آلمان و شرکت Vodafone انگلیس در یک ماموریت بازگشت به محل فرود آپولو 17 همکاری کرد. به عنوان بخشی از این پروژه، نوکیا و وودافون قصد داشتند شبکه‌ای مبتنی بر LTE در ماه بسازند که می‌توانست ویدیویی با کیفیت بالا از ماه را برای ما در زمین با سرعت قابل توجهی ارسال کند، اما این مأموریت هرگز به مرحله عملیاتی نرسید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/188246/همکاری-ناسا-و-نوکیا-برای-ارسال-فناوری-LTE-به-ماه
بستن   چاپ