پیام سپاهان
رهاسازی فاضلاب بیشترین تخلف واحدهای تولیدی شیروان است
يکشنبه 20 مهر 1399 - 09:46:29
پیام سپاهان - رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: نیمه نخست امسال 12 فقره اخطاریه زیست محیطی برای صنایع این شهرستان صادر شده است که بیشترین آن مربوط به رهاسازی فاضلاب و نبود مدیریت دفن پسماند است.

حمید فخرانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از هرگونه آلودگی همکاران این اداره هفته ای سه نوبت از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان بازدید دارند که در این مدت، 71 مورد بازدید انجام شده است.
وی گفت: پس از سه نوبت اخطاریه و توجه نکردن به این اخطاریه ها، صاحبان صنایع به مراجع قضایی معرفی می شوند.
فخرانی با توجه به اهمیت مدیریت تصفیه خانه و اقدامات انجام شده در این خصوص افزود: در پی بازدیدهای به عمل آمده برخی واحدها اقدامات خوبی انجام داده و تصفیه خانه آنان تا 2 ماه آینده راه اندازی خواهد شد و کارخانه قند شیروان هم در این خصوص با پیمانکار قرارداد بسته و به زودی عملیات را شروع خواهد کرد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان در پاسخ به موضوعات رهاسازی زباله ها در اطراف بیمارستان آیت الله هاشمی در فضای مجازی گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر این موضوع اعلام نشده ولی در صورت مشاهده زباله چه توسط افراد حقوقی یا حقیقی طبق قانون مدیریت به مراجع قضایی معرفی می شوند.
این شهرستان در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که دارای 2 کارخانه آبمیوه گیری بهنوش و کارخانه قند در مسیر جاده شیروان-بجنورد است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/186562/رهاسازی-فاضلاب-بیشترین-تخلف-واحدهای-تولیدی-شیروان-است
بستن   چاپ