پیام سپاهان
عرضه‌ پلی‌استیشن 5 دیجیتال تصمیم درستی از سوی سونی نبود
جمعه 11 مهر 1399 - 00:04:32
پیام سپاهان - گیم فا / پکتر می‌گوید که در بلند مدت فروش پلی‌استیشن 5 دیجیتال بسیار پایین خواهد بود و طرفداران ترجیح می‌دهند نسخه‌ی دیسک‌دار را خریداری کنند.
در حالی که شرکت مایکروسافت یک رویه‌ی متفاوت را پیش گرفته است و دو کنسول اکس‌باکس سری اس و اکس‌باکس سری اکس را با قدرت‌های متفاوت را به بازی‌بازان ارائه می‌دهد، شرکت سونی یک استراتژی کاملاََ متفاوت را پیش گرفته است. اگرچه پلی‌استیشن نیز در دو نسخه‌ی متفاوت در دسترس مخاطبین قرار می‌گیرد (یک نسخه‌ی دیسک‌دار و دیگری کاملاََ دیجیتال) اما هر دو با اختلاف قیمت 100 دلار، سخت‌افزار یکسان و قدرتی مشابه را ارائه می‌دهد. آقای مایکل پکتر (Michael Pachter)، تحلیلگر وبسایت ودبوش، در مصاحبه‌ی اخیر خود می‌گوید که یک مشتری عادی به اندازه‌ای بازی نمی‌خرد که ضرر آن‌ها را توجیه کند. وی در این باره گفت:
من فکر می‌کنم که سونی کار اشتباهی انجام داد چرا که تا جایی که می‌توانم بگویم قیمت تولید یک کنسول پلی‌استیشن 5 تقریباََ 450 دلار است بنابراین آن‌ها حتی در قیمت 500 دلار نیز می‌شکنند اما از دست دادن 40 دلار (یا حدود این مقدار) برای نسخه‌ی دیجیتالی … یک دیسک درایو اینقدر نمی‌ارزد. بنابراین آن‌ها 40 دلار از دست می‌دهند اما برای هر بازی دیجیتالی تنها 6 دلار سود ازان خود خواهند کرد. بنابراین شما باید تعداد زیادی بازی خریداری کنید تا این ضرر جبران شود. من فکر می‌کنم مشتریان آن میزان بازی تهیه نکنند که سونی ضرر خود را جبران کند.
این تحلیلگر مشهور در ادامه‌ی صحبت‌های خود توضیح داد که بیشتر مشتریان در نهایت نسخه‌ی دیسک‌دار پلی‌استیشن 5 را انتخاب می‌کنند و شرکت سونی نیز مطمئناشَ تعداد کمی کنسول دیجیتالی تولید خواهد کرد. پکتر در این باره توضیح داد:
در حقیقت من فکر نمی‌کنم که مشتریان زیادی 100 دلار از پول خود را ذخیره کنند، من فکر می‌کنم که بیشتر آن‌ها ترجیح می‌دهند که نسخه‌ی دیسک‌دار را خریداری کنند تا گزینه‌هایی مانند تعویض آن یا بردنش به خانه‌ی دوست خود را داشته باشند. بنابراین من فکر می‌کنم عرضه‌ی نسخه‌ی دیجیتال کار درستی از سونی آن‌ها نبود اما پیش‌بینی آمار اولیه کار سختی است چرا که در هر صورت تمامی تولیدی به فروش رسید و ما دقیقاََ موج اول تولید را نمی‌دانیم. احتمالاََ آن‌ها در بلند مدت تعداد کمی پلی‌استیشن 5 دیجیتال را به فروش برسانند.
اگرچه سونی به طور رسمی جزئیات و آماری از پیش‌فروش ابتدایی به اشتراک نگذاشته است اما بسیاری از خرده‌فروشی‌ها متذکر شده‌اند که نسخه‌ی دیسک‌دار بیشتری از پلی‌استیشن 5 را برای ارائه تحویل گرفتند و به نظر می‌رسد تا حدی پیش‌بین‌های پکتر صحیح باشد. احتمالاََ در ماه‌های آتی اطلاعات بیشتری منتشر شود (مخصوصاََ زمانی که موجودی کنسول‌ها به سرعت در خرده‌فروشی‌ها به اتمام نرسد) اما تا به این لحظه به نظر می‌رسد مشتریان بیشتر خواستار نسخه‌ی دیسک‌دار هستند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/183276/عرضه‌-پلی‌استیشن-5-دیجیتال-تصمیم-درستی-از-سوی-سونی-نبود
بستن   چاپ