پیام سپاهان
دبیر کارگروه رفع موانع تولید:
اقدام دستگاه‌ها نباید به تعطیلی واحد تولیدی منجر شود
پنجشنبه 10 مهر 1399 - 18:11:29
پیام سپاهان - کاشان- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: اقدام هیچ دستگاه پول‌ستان و بانکی نباید به تعطیلی یک واحد تولیدی شود.

به گزارش ایرنا، میثم زالی روز پنجشنبه در نشست بررسی رفع مشکل واحدهای تولیدی در فرمانداری اردستان بیان کرد: اگر اقدامی موجب تعطیلی یک واحد شود، به طور قطع برخورد خواهیم داشت؛ خط قرمز تولید، اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذار است.
وی افزود: همچنین پیگیر هستیم که اگر تبعاتی از تصمیم مدیر اجرایی یک دستگاه یا یک کارمند بانک به تعطیل یک واحد منجر شود، آن شخص باید پاسخگوی تبعات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی موضوع شود.
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تشریح کرد: با تاسف شاهد بودیم که اقدام یک دستگاه پول‌ستان برای وصول مطالبات خود منجر به این شده است که خسارت و تعطیلی یک کارخانه فرش را در شهرستان اردستان شاهد باشیم.
وی با اشاره به اینکه این کارخانه سال 91 به بهره‌برداری رسید، انتهای سال 92 از سوی شعبه تامین اجتماعی اردستان توقیف شد و در نیمه سال 93 تجهیزات آن به سرقت رفت، افزود: اگر دستگاهی روند تولید یک واحد صنعتی را با اخلال روبه‌رو کند، ستاد رفع موانع تولید در حمایت از تولیدکنندگان حضور جدی خواهد داشت.
زالی با تاکید بر اینکه به هر حال ممکن است در دستگاهی کارمندی مرتکب تخلفی بشود، اضافه کرد: به این جمع‌بندی رسیدیم که یک دستگاه پول‌ستان در وصول مطالبات خود به درستی عمل نکرده و منجر به این شده است که خسارت و تعطیلی کارخانه را شاهد باشیم.
وی گفت: اگر برای وصول مطالبات، منطقی و از روش دیگری استفاده می‌شد، امروز شاهد خسارت وارد شده و تعطیلی این واحد نبودیم؛ کوتاهی در این زمینه اتفاق افتاده است و ای کاش بانک عامل هم تسهیلات را به هنگام پرداخت می‌کرد.
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در ادامه خواستار همکاری بانک سپه و سازمان تامین اجتماعی برای فروش ملک این واحد صنعتی شد و اظهار داشت: در صورتی که سازمان تامین اجتماعی هم بتواند سرمایه‌گذاری برای این مجموعه تامین کند، می‌توان به نحوی در جبران خسارت وارد شده، اقدام کرد و برای حضور سرمایه‌گذاری جدید و احیای کارخانه نیز به تصمیم رسیدیم.
وی افزود: تلاش خواهیم داشت سرمایه‌گذار کنونی را که از آلمان حضور پیدا کرده است، به زندگی عادی خود برگردد و سرمایه‌گذار جدید با پیگیری تامین اجتماعی حضور پیدا کند و شاهد راه‌اندازی این واحد در حوزه جدیدی باشیم.
زالی تشریح کرد: پیگیر این موضوع از 2 منظر هستیم تا شاهد احقاق حق سرمایه‌گذار کنونی باشیم و هم اینکه چنین موردی دیگر در هیچ دستگاه پول‌ستان و بانکی اتفاق نیافتد که اقدام آنها به تعطیلی یک واحد تولیدی منجر شود.
نماینده شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مشکل این واحد صنعتی از سال 92 ایجاد شده است، گفت: موضوع را از سال 95 به عنوان نماینده پیگیر شدیم و حتی در سفر رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان با مجموعه لوایحی به کمک فرماندار برای دفاع از این واحد نوشتیم اما جواب لازم را نگرفتیم.
حجت‌الاسلام سید صادق طباطبائی‌نژاد با ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکلات این واحد با ورود ستاد تسهیل و دیگر مسئولان گفت: بانک سپه با استفاده از ماده 20 به مطالبات خود خواهد رسید و ساختمان باقی مانده از این واحد به سرمایه‌گذار جدید با کمک تامین اجتماعی واگذار خواهد شد.
استان پنج میلیون نفری اصفهان بیش از 9 هزار واحد تولیدی صنعتی و معدنی کوچک و بزرگ دارد که از این میان افزون بر 51 واحد تولیدی و صنعتی در اردستان است.
شهرستان اردستان با جمعیت بیش از 42 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.
برچسب‌ها
رونق تولید اردستان اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/183228/اقدام-دستگاه‌ها-نباید-به-تعطیلی-واحد-تولیدی-منجر-شود
بستن   چاپ