پیام سپاهان
پیکسل‌های جدید گوگل سرانجام معرفی شدند
پنجشنبه 10 مهر 1399 - 17:56:32
پیام سپاهان - گجت نیوز / پیکسل‌های گوگل وارد دنیای 5G شده‌اند و گوگل پیکسل 5 – Google Pixel 5 در کنار گوگل پیکسل 4 ای 5G با مشخصات فنی و بهبودهای نرم افزاری حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
گوگل امروز از دو گوشی جدیدش رونمایی کرد. گوگل پیکسل 5 پرچمدار گوشی‌های این کمپانی خواهد بود که بر خلاف آنچه انتظار داشتیم، امسال خبری از نسخه XL نخواهد بود. اهالی مانتین ویو این بار ترجیح داده‌اند به جای معرفی پرچمدار بزرگتر، دست به معرفی گوگل پیکسل 4 ای 5 جی – Google Pixel 4a 5G بزنند که ویژگی‌های خاص خودش را دارد و در ادامه نگاه اجمالی به هر دو گوشی جدید خواهیم داشت. پیکسل‌های جدید اولین اسمارت فون‌هایی خواهند بود که از اندروید 11 بهره می‌برند.
گوگل پیکسل 5
همان‌طور که گفتیم امسال گوگل تمایلی به عرضه نسخه بزرگتر از پرچمدارش نداشته و تنها به معرفی دو گانه‌ 5 و 4 ای 5 جی بسنده کرده است. در این میان پیکسل 5 موبایل پریمیوم محصولات گوگل برشمرده می‌شود و بزرگترین تغییر آن به چیپست اسنپدراگون 765G بازمی‌گردد. گوگل برای پیکسل 5 به سراغ چیپست‌های پرچمدار بازار نظیر سری 8 کوالکام نرفته و ترجیح داده با چیپست میان‌رده و بهبودهای حداکثری نرم افزاری قیمت دیوایس را پایین نگه دارد. البته قبلا چیپ‌های پرچمدار پیکسل‌ها نیز آندر کلاک می‌شدند و به آن‌ها اجازه فعالیت در بالاترین فرکانس ممکن داده نمی‌شد.
دوربین پیکسل 5 یکی از مواردی است که می‌تواند ابروهای شما را به سمت بالا هل بدهد. نسل پیشین پیکسل مجهز به دوربین تله فوتو بود اما پرچمدار جدید گوگل این دوربین را با سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عریض و فاصله دریچه دیافراگم f/2.2 و ابعاد 1.0 میکرومتری هر پیکسل به فراموشی سپرده است.
حالا بزرگنمایی توسط دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی انجام می‌شود که پیکسل‌هایش 1.4 میکرومتر ابعاد دارند. این پیکسل‌ها برای ثبت عکس در شرایط نوری ضعیف چندان مناسب نیستند و حتی برای بزرگنمایی‌های دیجیتالی زیاد با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما گوگل از سنسورهای قوی‌تری استفاده نکرده و تمامی توانش را روی بهبودهای نرم افزاری دوربین و پردازش روی تصاویر گذاشته تا از سخت افزار نه چندان قوی، نتیجه‌ای در سطح پرچمدار دریافت کند.
قابلیت OIS یا همان لرزش‌گیر اپتیکال تصاویر روی لنز با فاصله کانونی f/1.7 قرار گرفته و گرچه از چیپ سری 8 اسنپدراگون روی این گوشی استفاده نشده اما امکان ضبط فیلم با کیفیت 4K و 60 فریم بر ثانیه توسط گوگل پیکسل 5 فراهم شده است. این بالاترین کیفیت ممکن برای ضبط فیلم با چیپ 765G بوده و خبری از فیلم‌برداری با کیفیت 8K نخواهد بود.
نمایشگر پیکسل 5 قطری برابر با 6.0 اینچ داشته و ابعادش تقریبا بین نمایشگر 5.7 اینچی پیکسل 4 و نمایشگر 6.3 اینچی پیکسل 4 XL قرار می‌گیرد تا طرفداران هر دو گوشی را راضی نگه دارد. رزولوشن صفحه نمایش فول اچ دی پلاس بوده و نرخ به روز رسانی صفحه 90 هرتزی است.
چیپست اسنپدراگون 765G مجهز به مودم X52 بوده قابلیت اتصال به شبکه 5G را امکان‌پذیر می‌کند. به طور پیش‌فرض این گوشی از نوع Sub-6 شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد و در بازار سایر کشورها با شبکه‌های mmWave نیز سازگار خواهد بود. اما فناوری وای فای دیوایس کمی قدیمی بوده و از وای فای نسخه 5 (ملقب به 802.11ac) پشتیبانی می‌کند، در حالی که اکثر گوشی‌های امروزی از وای فای 6 بهره می‌برند. 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی برای گوشی قرار داده شده که برای یک کاربر معمولی کافی به نظر می‌رسد.
گوگل باتری 4080 میلی‌آمپری را برای پیکسل 5 در نظر گرفته که از فناوری شارژ سریع 18 واتی برخوردار است. پیکسل 4 ایکس ال با باتری 3700 میلی‌آمپری‌اش عملکرد ضعیف و پایین‌تر از متوسطی داشت و حالا با افزایش ظرفیت و استفاده از چیپست کم مصرف‌تر، احتمالا شاهد افزایش چشمگیر دوام باتری سری پیکسل خواهیم بود.
طراحی بدنه با رعایت استانداردهای گواهی IP68 صورت گرفته و در مقابل نفوذ آب و خاک مقاوم است. از آلومینیوم بازیافت شده برای ساخت بدنه گوگل پیکسل 5 استفاده شده و روی آن بافت‌هایی قرار گرفته تا چسبندگی بهتری به سطح دست داشته باشد و البته اثر انگشت روی آن باقی نماند. با وجود بدنه فلزی همچنان امکان شارژ بی‌سیم باتری وجود داشته و همانند گوشی‌های سامسونگ، با پیکسل 5 می‌توانید به صورت برعکس سایر دیوایس‌ها را هم شارژ کنید.
امسال رنگ جدید «Sorta Sage» به رنگ مشکی اضافه شده که قطعا طرفداران خاص خودش را خواهد داشت و مورد توجه بانوان قرار می‌گیرد. روی قاب پشتی نیز حسگر تشخیص اثر انگشت قرار گرفته و ظاهرا گوگل از فناوری تشخیص چهره که تنها روش بیومتریک برای باز کردن قفل گوشی روی پیکسل 4 بوده ناامید شده است.
پیش سفارش گوگل پیکسل 5 از امروز آغاز شده و در 8 کشور از 15 اکتبر عرضه خواهد شد ولی عرضه بازار آمریکا حدود دو هفته دیرتر انجام خواهد شد. این گوشی برچسب قیمتی 700 دلار خواهد داشت.
اگر تا پیش از 14 اکتبر نسبت به پیش خرید اقدام کنید، یک هدفون Bose QC 35 II بی‌سیم به عنوان هدیه به شما تعلق خواهد گرفت، البته اگر محل اقامتتان یکی از کشورهای آلمان، فرانسه، ایرلند و انگلستان باشد.
گوگل پیکسل 4 ای 5G
اگر از زوایای مختلف به پیکسل 4 ای 5 جی بنگرید آن را محصولی اختصاصی برای خط تولیدهای مختلف خواهید یافت. این گوشی مسلما نسخه 5G از 4 ای خواهد بود که روی شبکه زیر 6 گیگاهرتز فعالیت خواهد کرد و در برخی بازارها از mmWave نیز پشتیبانی می‌کند، اما از پیکسل 5 بزرگتر بوده و به نوعی نقش ایکس ال را برای کسانی که پیکسل 5 را کوچک می‌دانند بازی خواهد کرد.
این گوشی خیلی هم بزرگ نیست و نمایشگر OLED دیوایس 6.2 اینچ قطر دارد که کمی از پیکسل 4 ایکس ال (با صفحه نمایش 6.3 اینچی) کوچک‌تر است. نرخ به روز رسانی صفحه نیز تغییری نداشته و روی 60 هرتز باقی مانده است.
ابعاد بزرگتر تنها مزیت گوگل پیکسل 4 ای 5G نسبت به 4 ای نخواهد بود و دقیقا از همان چیپست اسنپدراگون 765G پیکسل 5 برخوردار شده است. با این وجود رم گوشی 6 گیگابایت بوده و دو گیگابایت از پیکسل 5 با 8 گیگابایت رم کمتر خواهد بود. حافظه ذخیره‌سازی نیز 128 گیگابایت در نظر گرفته شده است.
ماژول دوربین پیکسل 4 ای 5G دیگر نقطه مشترک این گوشی با پیکسل 5 بوده و به سنسور 12.2 مگاپیکسلی دوربین اصلی در کنار لنز 16 مگاپیکسلی فوق عریض تجهیز شده است. بخش دوربین قسمت دیگری خواهد بود که نسبت به 4 ای بهبودهایی به خود دیده و در ناچ نمایشگر نیز سنسور 8 مگاپیکسلی سلفی به چشم می‌خورد.
گوگل پیکسل 4 ای 5G بر خلاف پیکسل 5 از جک 3.5 میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کند و گرچه ابعاد کلی بزرگتری دارد اما ظرفیت باتری 3885 میلی‌آمپری‌اش کمتر از پیکسل 5 خواهد بود. خوشبختانه فناوری شارژ سریع 18 واتی از طریق پورت micro USB همچنان روی پیکسل 4 ای جدید موجود خواهد بود ولی باید با فقدان شارژ بی‌سیم کنار بیایید.
بدنه دیوایس از جنس پلی کربنات بوده و مقاومتی در برابر نفوذ آب و خاک ندارد. سنسور تشخیص اثر انگشت در کنار ماژول دوربین قرار گرفته که برای یک گوشی میان‌رده ویژگی عجیبی شناخته نمی‌شود. در مجموع پیکسل 4 ای 5 جی گوشی قدرتمندتری نسبت به 4 ای قدیمی بوده و شاید بتوانید به آن به چشم نسخه ایکس ال پیکسل 5 نگاه کنید ولی تعدادی «اما» را در ذهنتان داشته باشید تا تفاوت‌ها در یادتان باقی بماند و از خریدتان پشیمان نشوید.
گوگل پیکسل 4 ای 5G با قیمت 500 دلار به فروش خواهد رسید. پیش سفارش از تاریخ پنجم نوامبر آغاز خواهد شد و در روز نوزدهم همان ماه به دست خریداران می‌رسد. اما اوضاع برای ژاپن کمی متفاوت خواهد بود و فروش از تاریخ 15 اکتبر شروع می‌شود. همانند پیکسل 5، اگر پیکسل 4 ای 5 جی را پیش خرید کنید و در یکی از کشورهای آلمان، فرانسه، ایرلند و انگلیس باشید هدفون Bose QC 35 II به عنوان هدیه به شما تعلق خواهد گرفت

http://www.sepahannews.ir/fa/News/183224/پیکسل‌های-جدید-گوگل-سرانجام-معرفی-شدند
بستن   چاپ