پیام سپاهان
ویندوز مبتنی بر پردازنده ARM از برنامه‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند
پنجشنبه 10 مهر 1399 - 16:49:27
پیام سپاهان - کلیک / مایکروسافت اعلام کرده است که شبیه ساز برنامه های 64 بیتی در ماه آینده بر روی ویندوز مبتنی بر پردازنده ARM قرار می­ گیرد. این ویژگی ابتدا در برنامه Windows Insider به مصرف کنندگان ارائه می شود.
اولین ویندوز مبتنی بر پردازنده ARM روی لپ­تاپ و کانورتیبل­ های در سال 2018 منتشر شد که ویندوز 10 را روی تراشه ­های پربازده ARM در مقابل سیلیکون x64 قدیمی اینتل و AMD ارائه داده است. مایکروسافت از شبیه ­ساز برای اجازه دادن به برنامه های قدیمی 32 بیتی در ویندوز مبتنی بر Arm استفاده کرد، اما شبیه ساز برنامه ­های 64 بیتی تا کنون امکان پذیر نبوده است.
اکنون ، شرکت ردموند اعلام کرده است که شبیه ­ساز برنامه­ های 64 بیتی را در ماه آینده برای ویندوز مبتنی بر پردازنده ARM می ­آورد. به گفته این شرکت، در ابتدا کاربران برنامه Windows Insider این ویژگی را دریافت می­ کنند، و سپس این ویژگی برای سایر کاربران نیز در دسترس خواهد بود.
این یکی از بزرگترین حذفیات ویندوز آرم تاکنون بوده است زیرا فقط برنامه­ های 64 بیتی معروف مانند چندین برنامه Adobe و چند باز­ی­ معدود روی این دستگاه­ ها کار نمی­ کنند. (اگرچه برنامه های 64 بیتی Arm هنوز هم کار نمی­ کنند). بنابراین کسانی که امیدوارند از Adobe Premiere Pro CS5، نسخه 64 بیتی فتوشاپ استفاده کنند یا می­ خواهند بازی­ های بیشتری را از طریق Steam انجام دهند، می­ توانند از این ویندوز استفاده کنند. اگرچه عملکرد، پرداخت و مصرف برق هنوز مشخص نیست.
با این وجود هنوز فضای بیشتری برای پیشرفت وجود دارد، به ویژه هنگامی که صحبت از پشتیبانی از درایور­های سیستم­ عامل Arm است. به طور دقیق­تر، مایکروسافت قبلاً اشاره کرده بود که درایورهای سخت­ افزار، بازی ­ها و برنامه ­ها فقط درصورتی کار می­ کنند که برای ویندوز مبتنی بر پردازنده ARM طراحی شده باشند. به عبارت دیگر، به نظر می­ رسد که افرادی که به لوازم جانبی قدیمی متکی هستند، فعلاً تا حدود زیادی شانس ندارند. اما اگر مایکروسافت تا کنون روی این مسئله تمرکز نکرده باشد، شاهد تحولاتی در این زمینه خواهیم بود.
با این وجود، پیشرفت­ های انجام شده توسط این سیستم عامل در چند وقت اخیر خوشحال کننده بود. به طور خاص، رایانه ­های نسل اول نیز شبیه ­ساز برنامه ­های 32 بیتی و طیف گسترده­ تری از برنامه­ های بومی را بهبود داده ­اند. با این حال، مسئله قیمت هنوز مانع اصلی ورود ویندوز به دستگاه های Arm است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/183212/ویندوز-مبتنی-بر-پردازنده-ARM-از-برنامه‌های-بیشتری-پشتیبانی-می‌کند
بستن   چاپ