پیام سپاهان
کلاهبرداری اینترنتی از طریق برنامه رسید ساز جعلی
پنجشنبه 10 مهر 1399 - 15:48:28
پیام سپاهان - باشگاه خبرنگاران / رئیس پلیس فتای استان اصفهان از کشف کلاهبرداری اینترنتی از طریق برنامه رسید ساز جعلی خبر داد.
سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری با استفاده از برنامه رسید ساز جعلی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: بنا به اظهار شاکی پس از درج آگهی فروش تلفن همراه در سایت دیوار شخصی به عنوان خریدار تماس گرفته و درخواست شماره حساب برای واریز وجه می‌کند، سپس با مراجعه به آدرس وی و با نمایش رسید واریز وجه در تلفن همراه خود گوشی تلفن همراه را دریافت می‌کند.
مرتضوی عنوان کرد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد متهم از طریق برنامه رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشنده کالا کرده که با اقدامات فنی و شگرد‌های پلیسی وی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.
رئیس پلیس فتای استان اصفهان توصیه کرد: شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا از واریز یا برداشت وجه حساب بانکی خود اطمینان حاصل کنند، همچنین پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/183198/کلاهبرداری-اینترنتی-از-طریق-برنامه-رسید-ساز-جعلی
بستن   چاپ