پیام سپاهان
اقتصاد شهر مانند سلامت جامعه اهمیت دارد
پنجشنبه 10 مهر 1399 - 12:07:03 PM
ایرنا

پیام سپاهان- رسول جهانگیری روز پنجشنبه افزود: شاید تعطیلی موقتی برخی اصناف در کوتاه مدت در پی شیوع کرونا جوابگو باشد اما  رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان و اصناف باید با اقدامات فرهنگی و فرهنگسازی نهادینه شود.

وی افزود: متولیان فرهنگی باید اکنون به میدان بیایند و در این زمینه فعالیت‌های فرهنگی انجام شود.

جهانگیری تصریح کرد: براساس اعمال محدودیت‌های جدید در اصفهان قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، گیم نت‌ها به مدت یک هفته تا 17 مهرماه امسال تعطیل و کافی شاپ‌ها و فست فودها به صورت بیرون‌بَر فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه برخی از صنوف مانند چایخانه‌ها و تالارهای پذیرایی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بسته‌ هستند اظهارداشت: رستوران‌ها نیز با 50 درصد ظرفیت خود فعالیت خواهند کرد و باید فاصله 2 متری چیدمان میزها را رعایت کنند.

رییس اتاق اصناف استان اصفهان بیان کرد: پیش از این نیز رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری در زمان اوج‌گیری شیوع کرونا در ماه‌های اسفند و فروردین با یک سوم ظرفیت خدمات‌دهی می‌کردند.  

وی گفت: صنوف سلامت محور ما اعم از شیرینی فروشی‌ها، کباب و بریان، حلیم و آش فروش‌ها و رستوران ها همواره دستورالعمل‌های بهداشتی شامل استفاده از لباس مخصوص، ماسک و دستکش را رعایت می‌کنند.

جهانگیری با اشاره به اینکه در مدت تعطیلی ابتدایی در اسفند و فروردین‌ماه حدود یکهزار و 500 مورد پلمب اصناف داشتیم خاطرنشان کرد: واحدهای بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه‌ها از ابتدای شیوع ویروس کرونا به صورت منظم بر اصناف مختلف نظارت دارند.

وی این نظارت‌ها را به صورت ارشادی، اخطاری و ابلاغی دانست و افزود: هم اکنون به صورت هفتگی ده‌ها مورد پلمب اصناف داریم که به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود و پس از اخذ تعهد مکتوب در زمینه رعایت موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رفع پلمب می‌شوند.

رییس اتاق اصناف استان اصفهان از کسبه و شهروندان خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا سرعت شیوع ویروس کرونا کاهش یافته و مجبور به تعطیلی بخش زیادی از اصناف در اصفهان نباشیم.

شب گذشته سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا در اصفهان از اعمال محدودیت‌های جدید یک هفته‌ای در استان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا خبر داد.

در راستای اعمال این محدودیت‌ها، برنامه آموزش در مدارس، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، خصوصی، زبانسراها و کتابخانه‌ها از دوازدهم مهر به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری خواهد بود.

همچنین مراکز پُرخطر مانند استخرها، باشگاه‌ها، تالارها، سالن‌های ورزشی، سینماها، موزه‌ها، چایخانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، بازارهای محلی، گیم‌نت‌ها، جمعه‌بازارها، شنبه‌بازارها و دوشنبه‌بازارها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، باغ‌وحش‌ها و شهربازی‌ها از دهم مهر به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود.

رستوران‌ها با چیدمان 50 درصد ظرفیت خود و فست‌فودی‌ها فقط بصورت بیرون‌بَر سرویس‌دهی خواهند کرد.

اولویت استفاده از دورکاری با افراد دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار است و در باره سایر کارمندان نیز با نظر مدیران دستگاه‌ها و مشروط به ارائه مطلوب خدمات به ارباب رجوع قابل اجراست.

همچنین روشنایی پارک‌ها و بوستان‌ها تا 60 درصد کاهش یافته و از مردم درخواست شده از تردد و توقف در این مراکز و پارک‌ها خودداری کنند.

 با شروع انتشار ویروس کرونا تاکنون در مجموع بیش از 32 هزار بیمار مبتلا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری شده که بیش از یک هزار و 460 نفر از آنها از دنیا رفته‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تاکنون بیش از 450 هزار نفر در کشور به کووید 19 مبتلا شده و بیش از 26 هزار نفر براثر این بیماری جان باخته‌اند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/183117/اقتصاد-شهر-مانند-سلامت-جامعه-اهمیت-دارد
بستن   چاپ