پیام سپاهان
موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی شهر اصفهان مجوز ندارند
پنجشنبه 10 مهر 1399 - 12:05:02 PM
ایرنا

پیام سپاهان- روز پنجشنبه افزود: برپاکنندگان این موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی هیات‌های مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی شاخص و شناس نیستند که بتوان اعضای آن‌ها را برای پاسخگویی در این زمینه فراخواند.

وی تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی مرجع و متصدی برخورد با برپاکنندگان موکب‌ها و توزیع کنندگان نذورات در ایستگاه‌های صلواتی نیست و ستاد استانی پیشگیری از شیوع کرونا در آستانه اربعین و 28 صفر باید در این زمینه چاره اندیشی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان عدم برپایی پیاده‌روی اربعین در استان و لغو برنامه‌های اربعین در امامزادگان استان را خواستار شد.

وی تصریح کرد: هرساله بیش از 100 هزار نفر در مراسم اربعین امامزاده شاهکرم در کنار فرودگاه اصفهان شرکت می‌کنند که این میزان جمعین قابل کنترل نخواهد بود.

اروجی اظهارداشت: این موضوع باید در شورای تامین استان بررسی و از هیات امنای این امامزاده درخواست شود مراسم اربعین امسال را به دلیل پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در اصفهان، برگزار نکنند.

وی خاطرنشان کرد: معاون فرهنگی اوقاف کشور روز گذشته در برنامه‌ای تلویزیونی از ابلاغ به امامزادگان کشور به منظور باز بودن فضای امامزاده‌ها برای زیارت اربعین خبر داد اما باید در نظر گرفت که شرایط کنونی استان اصفهان خاص و بحرانی است و رعایت موارد بهداشتی در راستای کاهش شیوع کرونا الزامی است.  

 با شروع انتشار ویروس کرونا تاکنون در مجموع بیش از 32 هزار بیمار مبتلا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری شده که بیش از یک هزار و 460 نفر از آنها از دنیا رفته‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تاکنون بیش از 450 هزار نفر در کشور به کووید 19 مبتلا شده و بیش از 26 هزار نفر براثر این بیماری جان باخته‌اند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/183116/موکب‌ها-و-ایستگاه‌های-صلواتی-شهر-اصفهان-مجوز-ندارند
بستن   چاپ