پیام سپاهان
تمرکز هواوی بر شرکت های فناوری داخلی برای تقویت زنجیره تامین قطعات
پنجشنبه 10 مهر 1399 - 01:13:48
پیام سپاهان - ترنجی / با تحریم آمریکا، غول چینی یعنی هواوی در تلاش برای رونق بخشیدن به زنجیره تأمین آسیب دیده، سهام چندین شرکت فناوری و نیمه هادی را خریداری کرده است. گزارشی از رویترز می گوید که این حرکت بیشتر تمرکز محلی است تا انتخاب شرکت های خارج از کشور. به این ترتیب شاهد تمرکز هواوی بر شرکت های فناوری داخلی برای تقویت زنجیره تامین قطعات هستیم.
طبق گزارشات هواوی Habo Investments که در آوریل 2019 راه اندازی شد، از آگوست 2019 نزدیک به 17 معامله را به پایان رسانده است. این معامله برای خرید سهام از شرکت های فن آوری چینی طبق سوابق عمومی است. بیشتر معاملات با شرکت های نوپا انجام می شود و برخی از شرکت ها شامل Vertilite ، Shoulder Electronics ، 3Peak و غیره هستند.
اخیرا، این شرکت همچنین در Open Source China سرمایه گذاری کرده است ، که پشت گزینه Github چین یعنی Gitee است. در حالی که ما از ارزیابی دقیق اطلاع نداریم، این گزارش می گوید Habo به طور معمول 5-10٪ سهم شرکت را به دست می آورد.
شرکت Vertilite در سال 3025 تاسیس شد ، حسگرهای VCSEL (لیزرهای سطح ساطع کننده عمودی) برای تشخیص چهره در دوربین ها ایجاد می کند. گفته می شود هواوی از حسگرهای خود در تعدادی دستگاه استفاده کرده است. Shoulder Electronics فیلترهای RF را برای ارتباطات بی سیم می سازد اما هنوز سازگاری تلفن های 5G را ندارد. 3Peak برای ایستگاه های پایه شبکه ADC (مبدل های دیجیتال آنالوگ) را ایجاد می کند.
علاوه بر این، سرمایه گذاری های Habo شامل شرکت های خارج از عملیات مخابراتی نیز می شود. اگر گزارش ها صحت داشته باشند، سرمایه گذاری این شرکت در تراشه ها، مواد اولیه و فناوری های تولید باتری نشان می دهد که اتومبیل های خودران هواوی دور از واقعیت نیستند.
گزارش شده است که تمام این سرمایه گذاری ها پاسخی به محدودیت های ایالات متحده در مورد این شرکت است. به نقل از یک کارمند سابق هواوی گفته است که این شرکت معمولاً تحقیق و توسعه خود را انجام می دهد اما فقط به عنوان آخرین چاره به سمت سرمایه گذاری روی آورده است. با این حال، تحلیلگران پیش بینی می کنند که هواوی از بازیابی عملکرد تلفن های هوشمند و شبکه خود فاصله زیادی دارد. آنها می گویند که این سرمایه گذاری ها برای بهره بردن از آن زمان می برد اما هواوی دیگر کاری برای انجام کار ندارد.
ایوان پلاتونوف از شرکت تحقیقاتی EqualOcean می گوید، بیشتر از این شرکت ها علی رغم مهارت در کارشان، کوچک هستند و در سطح جهانی رقابتی نیستند. به عنوان مثال، درآمد سالانه 3Peak در سال 2019 فقط 43.99 میلیون دلار گزارش شده است. با این حال، شرکت های آمریکایی از قبل بر بازار ADC تسلط دارند. گفته می شود، سرمایه گذاری های هواوی در گام های دولت چین برای بهبود بخش سیلیکون است. با این وجود، بیایید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا هواوی می تواند با این سرمایه گذاری ها در آینده برداشت خوبی داشته باشد یا خیر.
نظر شما چیست؟ فکر می کنید که هواوی می تواند این دوران سیاه را به خوبی پشت سر بگذارد؟

http://www.sepahannews.ir/fa/News/183014/تمرکز-هواوی-بر-شرکت-های-فناوری-داخلی-برای-تقویت-زنجیره-تامین-قطعات
بستن   چاپ